Desloch Skrevet April 14, 2005 Share Skrevet April 14, 2005 Har en BMW 325i coupé, E36 (1992). Når jeg lukker opp førerdøra, går ruta (som på alle coupéer) 1 cm ned, og går opp igjen når man lukker døra. Når jeg lukker opp døra, for så å lukke den igjen, dunker vinduet borti sidevinduet bak. Dette gjør ingenting, men hadde vært greit å fikse det. Problemet er at vinduet ikke går 1 cm ned helt framme ved speilet. Så, hvis jeg dytter det ned litt der, så går alt helt bra. Slik ser det ut før jeg trykker det ned (da dunker det såvidt borti sidevinduet bak): Slik ser det ut når jeg har trykket det ned (da er alt helt normalt): Må jeg til å stille på den elektriske motoren (stramme/slakke), evt. hvor? Det logiske er vel at den baretrekker ned vinduet bak, men ikke framme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ORF Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 Har litt problemer selv med min coupe E-36. Vinduet går ned slik at døra kan åpnes greit, men under kjøring i hastigheter over 70 km/t er det mye vindsus. Virker som om vinduet (eller hele døra) kunne vært strammet litt inn mot gummilisten som skal tette dette. Noen som vet hvordan dette kan fikses? Kansje noe av samme justerings-tingene som gjelder for Desloch. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Gammel tråd dette, men har samme "slarken" på min bil som Desloch. Noen som vet hvordan man kan fikse dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Mest sansynelig er de poppnaglene som holder vindus heisen som bynner å bli litt slakke, men de kan også vere klipsene som sitter i førings skina under ruten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 plast klipsene som går på sklinnene på vinduet. jeg bytta diusse og det ble bra, ganske enkel operasjon. blir litt riksing med vinduet, så pass på at du ikke klemmer fingrene, el motoren er temmelig sterk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Har vel ikke tilfeldigvis delenummeret på disse skinnene? Er den her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 det er nr 2 på tegningen der., anbefaler å kljøpe de orginale, jeg skulle få orginal fra gs, men de sendte meg uorginale, og merket fort at det var my tolleranse på disse., mao var de ikk 100% passform, så jeg bestilte nye fra bmw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Den lille delen der ja. Må vel stikke innom BMW på mandagen å høre om de har på lager da. Slikt må man ha i orden før vinteren kommer vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 ja du får gjøre det, ja like greit å få det i orden, småting er som regel veldig irriterende over lengre tid;) ville bytta på begge dørene når du først er i gang., så er du sikekrt på at du slipper å til med det på andre siden også etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 hvor mye koster orginale av disse ca? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 ikke mye, trur det er 20kr stk eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 ja du får gjøre det, ja like greit å få det i orden, småting er som regel veldig irriterende over lengre tid;) ville bytta på begge dørene når du først er i gang., så er du sikekrt på at du slipper å til med det på andre siden også etterhvert. Det er på begge dørene desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Sjekk att ikke den platen som motorn står på ikke beveger seg når du kjører ruten opp og ned da. litt kjipt å ta av trekket to ganger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kuanov Skrevet Oktober 29, 2006 Share Skrevet Oktober 29, 2006 plast klipsene som går på sklinnene på vinduet. jeg bytta diusse og det ble bra, ganske enkel operasjon. blir litt riksing med vinduet, så pass på at du ikke klemmer fingrene, el motoren er temmelig sterk. PASS PÅ FINGRENE JA... Byttet el.motoren på bilen min, skulle "kjøre ned" vindusheisen under montering, men hadde glemt å satt i alle skruene på motoren . Tannhjulet på motoren kilte seg, sånn at motoren begynte å bevege seg istedet, hadde ikke skrudd el.motoren fast, med det resultat at skruene (M4 eller M5) ble bøyd... UFF, tenk hadde det vært en finger imellom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet November 5, 2006 Share Skrevet November 5, 2006 Skifet disse nå, men det forandret ikke saken. Er det noe annet som kan forårsake dette da? Finnes det noen form for justeringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå