Gå til innhold

Fikse slarkete el. vindu (E36)?

Desloch
 Share

Anbefalte innlegg

Har en BMW 325i coupé, E36 (1992).

Når jeg lukker opp førerdøra, går ruta (som på alle coupéer) 1 cm ned, og går opp igjen når man lukker døra.

Når jeg lukker opp døra, for så å lukke den igjen, dunker vinduet borti sidevinduet bak. Dette gjør ingenting, men hadde vært greit å fikse det. Problemet er at vinduet ikke går 1 cm ned helt framme ved speilet. Så, hvis jeg dytter det ned litt der, så går alt helt bra.

Slik ser det ut før jeg trykker det ned (da dunker det såvidt borti sidevinduet bak):

ATT00040.jpg

Slik ser det ut når jeg har trykket det ned (da er alt helt normalt):

ATT00042.jpg

Må jeg til å stille på den elektriske motoren (stramme/slakke), evt. hvor? Det logiske er vel at den baretrekker ned vinduet bak, men ikke framme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt problemer selv med min coupe E-36. Vinduet går ned slik at døra kan åpnes greit, men under kjøring i hastigheter over 70 km/t er det mye vindsus. Virker som om vinduet (eller hele døra) kunne vært strammet litt inn mot gummilisten som skal tette dette.

Noen som vet hvordan dette kan fikses?

Kansje noe av samme justerings-tingene som gjelder for Desloch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

ja du får gjøre det, ja like greit å få det i orden, småting er som regel veldig irriterende over lengre tid;) ville bytta på begge dørene når du først er i gang., så er du sikekrt på at du slipper å til med det på andre siden også etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plast klipsene som går på sklinnene på vinduet. jeg bytta diusse og det ble bra, ganske enkel operasjon. blir litt riksing med vinduet, så pass på at du ikke klemmer fingrene, el motoren er temmelig sterk.

PASS PÅ FINGRENE JA...

Byttet el.motoren på bilen min, skulle "kjøre ned" vindusheisen under montering, men hadde glemt å satt i alle skruene på motoren .

Tannhjulet på motoren kilte seg, sånn at motoren begynte å bevege seg istedet, hadde ikke skrudd el.motoren fast, med det resultat at skruene (M4 eller M5) ble bøyd...

UFF, tenk hadde det vært en finger imellom :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...