truck_driver Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 Hei, bilen min er litt ujevn når den går på tomgang. Kan man justere dette i så fall hvordan. Har en e30 318. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truck_driver Skrevet April 17, 2005 Forfatter Share Skrevet April 17, 2005 Er det ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet April 17, 2005 Share Skrevet April 17, 2005 Har samme problem på min e-36 318i (M-40) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet April 17, 2005 Share Skrevet April 17, 2005 Det kan jo være at den tar inn falskluft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truck_driver Skrevet April 17, 2005 Forfatter Share Skrevet April 17, 2005 Det kan jo være at den tar inn falskluft. Takk for svar Åssen finner man ut om den tar inn falskluft da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet April 17, 2005 Share Skrevet April 17, 2005 Sjekk først om bilen suger falsk luft eller en vakumslange har hoppet av.. Bruk startgass og spray rundt vakumslanger og rundt innsugsmanifolden, ikke i filteret! Hvis tomgangen øker da så suger den falsk luft og da er det bare å stramme slangeklemmer o.l og sjekk alle slanger for sprekker.. Hvis den ikke suger falsk luft kan det være tomgangsregulatoren eller luftmengdemåleren, luftmengdemåleren har en justeringsskrue i det ene hjørnet der du justerer luft som slippes forbi spjeldet! hvis den er for langt ute vil bilen jukse litt på tomgang og rykke litt når du kjører igang på lave turtall! Skru derfor denne skruen (5mm umbrako) ned og se om det hjelper. Tomgangsregulatoren er også en mulighet, man justerer ikke direkte på denne men det går en slange fra denne til en liten ventilsak påinnsugsmanifolden der det sitter en justeringsskrue, prøv deg litt fram, men ikke skru for mye, og juster tilbake hvis det ikke er feilen... Fortell åssen det gikk når du har prøvd dette da! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet April 17, 2005 Share Skrevet April 17, 2005 jager den på turtall på tomgang? hopper mellom 750rpm-900rpm eller lignende? i tilfelle så sjekk lambdasonden din. den jaga og gikk litt ujevnt her og tok en diagnosetest..fant ut at det var lambdasonden..skifta den og etter det går den rent som faen på 600rpm på tomgang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet April 18, 2005 Share Skrevet April 18, 2005 e30 318 med m10 motor har ikke lambdasonde, bare så du ikke begynner å leite etter dette på bilen din truck_driver Regner med det er m10 motor du har, årsmodell? Men hvis du hadde hatt lambdasonde så kunne dette vært en årsak, Kenneth535i hadde jo samme problm på sin og der var det lambdasonden som kødda litt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truck_driver Skrevet April 20, 2005 Forfatter Share Skrevet April 20, 2005 Sjekk først om bilen suger falsk luft eller en vakumslange har hoppet av.. Bruk startgass og spray rundt vakumslanger og rundt innsugsmanifolden, ikke i filteret! Hvis tomgangen øker da så suger den falsk luft og da er det bare å stramme slangeklemmer o.l og sjekk alle slanger for sprekker.. Takk for svar, jeg var og titta litt i motorrommet og så fant jeg en slange som var sprukket, det er lekker bensin fra den etter det jeg kunne lukte. Hvor får man tak i sånne slanger, må det være en bestemt type og størrelse, eller er det bare å finne en som likner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet April 20, 2005 Share Skrevet April 20, 2005 Hvis den er vakum/trykk-støpt så bør du kjøpe original slange.. (Hvis den har en bøy eller konkrete vinkler)... Disse får du kjøpt hos GS bildeler, Os osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet April 20, 2005 Share Skrevet April 20, 2005 Bensinslanger får du overalt, alle bilbutikker har vel sånt og noen bensinstasjoner! Tror det er 8mm innvendig diameter, hvis ikke du får tak i det så tror jeg 5/16" er en standard dimensjon som passer! Jeg har brukt det, kjøpte slanger på TESS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truck_driver Skrevet April 22, 2005 Forfatter Share Skrevet April 22, 2005 Sjekk først om bilen suger falsk luft eller en vakumslange har hoppet av.. Bruk startgass og spray rundt vakumslanger og rundt innsugsmanifolden, ikke i filteret! Hvis tomgangen øker da så suger den falsk luft og da er det bare å stramme slangeklemmer o.l og sjekk alle slanger for sprekker..Hvis den ikke suger falsk luft kan det være tomgangsregulatoren eller luftmengdemåleren, luftmengdemåleren har en justeringsskrue i det ene hjørnet der du justerer luft som slippes forbi spjeldet! hvis den er for langt ute vil bilen jukse litt på tomgang og rykke litt når du kjører igang på lave turtall! Skru derfor denne skruen (5mm umbrako) ned og se om det hjelper. Tomgangsregulatoren er også en mulighet, man justerer ikke direkte på denne men det går en slange fra denne til en liten ventilsak påinnsugsmanifolden der det sitter en justeringsskrue, prøv deg litt fram, men ikke skru for mye, og juster tilbake hvis det ikke er feilen... Fortell åssen det gikk når du har prøvd dette da! Lykke til! Da har jeg fått bytta slangen, og det ble mye bedre. Hvor ligger tomgangsregulatoren, finner den ikke, jeg justerte luftmengemåleren og det hjalp veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet April 22, 2005 Share Skrevet April 22, 2005 Kjempeflott! Hehe.. Tomgangsregulatoren står egentlig skrudd fast på toppen din, mot innsugsmanifolden. har desverre ikkeno bilde slik at jeg får vist deg nå, følg den slangen som går fra den store slangen som sitter mellom spjellhus og luftmengdemåler, den slangen ender opp i tomgangsregulatoren! hehe.. bra forklart? hehe.. man justerer denne med en kort flat skrutrekker. skruehullet er litt vanskelig å se, men det vender mot torpedoveggen. Ta en god kikk så finner du den nok! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå