Gå til innhold

Street meet :)


Kimkim
 Share

Anbefalte innlegg

Råneløp planlagt lørdag kveld

LILLESTRØM:

Politiet har mottatt tips om et såkalt "street racing"-løp fra Lørenskog til Lillestrøm lørdag kveld. Med topptrimmede biler skal ungdom konkurrere på vanlig vei.

På nettstedet "bilforumet.nett" ligger invitasjonen til " Street Meet" utenfor Metro-senteret om kvelden lørdag 16 april. Politiet skal nå også ha fått tips om et ulovlig gateløp fra Lørenskog til Lillestrøm, der unge, elleville rånere kjører det bilen går på vanlig vei, uten hensyn til andre medtrafikanter. Konkurransen går rett og slett ut på å kjøre raskest mulig fra ett sted til et annet, ifølge nettstedet.

– Jeg vil ikke kommentere hva vi har planlagt, men vi kan selvsagt ikke tillate at ungdom og voksne leker seg på veiene og setter andres andres liv i fare, sier politioverbetjent Stein Brynildsen, leder for trafikk- og forebyggende avdeling ved Romerike politidistrikt.

Ikea er alternativ

Bilforum.nett opplyser også at det blir streetmeet lørdag 16. april på Metrosenteret i Lørenskog. "Hvis "onkel Blå" viser oss bort fra Metro, drar vi til Ikea Furuset".

– Det er tredje året det arrangeres et møte i tilknytning til motorfestivalen på Hellerudsletta. Dette er folk fra hele Østlandet som har en samling i Lillestrøm-området, først og fremst for å vise fram sine stylede og velholdte biler, sier Brynildsen.

For to år siden møtte bil-entusiastene opp ved parkeringsplassen på Strømmen. I fjor opphold de seg ved varehuset Obs i Lillestrøm. Hvert år har politiet beslaglagt førerkort, blant annet på grunn av burning.

Inspirert av filmer

Bilene er som oftest såkalte "street cars" – svært stylede og trimmede gatebiler.

– Det dreier seg ikke om noe "Cannonball run" her, men filmer som "Fast and the Furious" er helt klart inspirasjonskilden, forklarer Brynildsen. I disse filmene er det nettopp svært trimmede gatebiler som samles til ulovlige gateløp. Slike løp hører hjemme på lukket bane og ikke ute i trafikken, understreker politioverbetjenten.

Opp til Metro

Politioverbetjent Elisabeth Engen ved Lørenskog lensmannskontor, vil heller ikke gi noen opplysninger om hva politiet skal foreta seg.

– Folk som er lovlydige og følger lover og regler, kan stå hvor de vil så lenge de har grunneiers tillatelse. Jeg vet ikke mer om samlingen enn det bilforumet har skrevet på sine hjemmesider, og at det er opp til Metro-senterets eiere om de vil ha rånerne på sin parkeringsplass eller ei.

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article1545848.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte innom Hellerudsletta litt før kl.12 i dag så det var de lange køene der og det gadd jeg rett og slett ikke.

Noen som var der da?Hvor lenge måtte dere stå i kø?

Jeg kommer heller til å dra opp når de åpner i mårra,selv om det er tidligt :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto i kø ca 45min kom 11tiden, det var mange råe biler der inne, senere var det streetmeet på strømmen, det var helt kaos der, så masssssse folk som møtte opp, så råe biler, fikk blant annet se E30 M3, skyline, supra,.rx7, masse kule mercer og bimmerne herja så klart, jævlig mange fete e30`er rundt omkring, men det var for mye purk, politihelikopter osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...