///M Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Vurderer meg en banebil, så jeg kan kjøre og herje litt med en bil på BMWCCN sine treff eller gatebiltreff og kanskje litt isbaneracing i vintertid. Hva synes dere om denne bilen. blir vel grei den, bare ribbe den litt inne og den blir rå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet April 16, 2005 Forfatter Share Skrevet April 16, 2005 tilsalgs, det er en 84mod 325 med 200hk, står der ihvertfall, skal vurdere dette, men faen akkurat i disse dager da det er dårlig med økonomi. synes den var kul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Den bilen var stygg. Kjøp heller en 318IS, det er ingen E30 325i'er som kjører fra den raskeste IS på bmwccn treffene. Jallatrimming til 200 hester har du ikke bruk for. Det er vel så artig å kjøre en bil med 140 hester og mye bedre vektfordeling. Understellet er det samme på bilen mht bremser. Du kan kjøpe denne av meg, den er også 7 år nyere enn bilen du tenker på. Den er også brukbar til isbanekjøring Bare forsikringen er jo nok til la være å kjøpe en 325 hvis tanken er banekjøring av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Hva skal du ha for asfalt/israceren din da Øyvind? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Så litt jalla ut den E30´en du hadde funnet ///M ... Skal den brukes til banekjøring osv. så er jo all den stylingen det første som ryker/eller knekker av.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 det er litt feil å si hvilken bil som har bedre rundetider, for det har 100% med bilføreren...en i en lada KAN kjøre raskere rundt en bane enn en m3..ikke så veldig sannsynlig, men nå vet ikke vi hvem som kjører ladaen, og hvem som kjører m3en.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Den bilen var stygg. Kjøp heller en 318IS, det er ingen E30 325i'er som kjører fra den raskeste IS på bmwccn treffene. Ja, for det har ingenting med sjåførene å gjøre... Ove har mange hundre runder på banene det kjøres på, og Ole Jørgen har vært aktiv i motorsport i mange år. La en fører som er ukjent med både 318is og 325i kjøre begge bilene, så tror jeg nok isbilen skal slite greit. Er vel også heller få 325er som kjører med 5 grader negativ camber slik Ole Jørgen visstnok gjør. Bare for å dra det like langt som du gjør kan jeg jo si det slik at det er ingen isbiler og ingen 325er som tar den raskeste Neonen på Rudskogen heller... Dønn originale motorer (133hk) og kjører 1.05-runder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Poenget mitt var nok heller at de vel 30hestene det er mer i en 325 enn en is er neglisjerbare for hvor fort det går på banen. Du har mye resultater av å trimme sjåføren. Jeg mener bestemt at merkostnaden av en 325i til banebruk ikke oppveies av bilens egenskaper. Å bruke 4-5 tusen ekstra i året mer på å forsikre enn 325 er etter min mening penger ut vinduet. Kjøreegenskapene er vel udiskutabelt bedre på en IS enn en 325I med likt opsett (originalt)?uenig noen? Jeg har intrykk av at 325'er har mindre hester enn orignalt etter 200 000 mens is har samme eller mer effekt. Min IS har sperrediff og koster 49 999 kroner (da var den billigere å annonsere på finn) Du får med en sesong gamle vinterdekk og nye sommerdekk. Jeg betaler vel rundt 6000 for delkasko med 40% bonus.(kvinne 26år, sandnes (ja den er registrert på fruen)) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Billig forsikring? 6000 for delkasko? Jeg betaler 4000 for delkasko på min 325i...så da er det jo du som kaster ut penger av vinduet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 og hva ville du skrevet inne i parantesen jeg skrev i mitt inlegg? og med hvilken bonus? Mange forsikrer is'ene billligere da visse forsikringsselskap mener de har samme verdi og risiko som en vanlig 318i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Bare for å dra det like langt som du gjør kan jeg jo si det slik at det er ingen isbiler og ingen 325er som tar den raskeste Neonen på Rudskogen heller... Dønn originale motorer (133hk) og kjører 1.05-runder... De slår visst orginale M3'er også på rundetid. Var det ikke du som påstod at bakhjulsdrift er mye bedre på bane da? Har hørt andre steder også at forhjulstrekk er raskere enn bakhjulsdrift. Ikke min mening det da men. Det du sier der bekrefter jo akkurat det. Når det gjelder 325i kontra 318is så har sistnevnte mye mer riktig vektfordeling og ikke minst lavere vekt. Så en 318is har betydelig bedre kjøreegenskaper. 325i har dårlig vektfordeling. Alt for fortung. Eneste stedet du kjører fra med 325i er på motorveien når man kjører side ved side. Den bilen var jo forferdelig stygg. De kommer til å le av den på biltreff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå