BMW_JP Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Med å bytte fra 205/60-15 til 225/40-18 ? Noen som har byttet til samme dekkdimensjon og som har noe å si på det? Merket du forskjell på aksjellerasjon? Vil vel også miste en del komfort? Aner ikke hva jeg skal gjøre. Har lyst på komfort, men også ha fete felger. Vil heller ikke at bilen skal bli tregere, så et alternativ er 205/55-16.... Har en 320 98 modell E36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Nei, bilen din blir ikke treg, høydeforskjellen er bare 1 cm, det vil si at bilen vil gå 1.6% fortere ved ett gitt turtall. Det vil si at det er uten betydning for aks,. Nå er det jo gjort et stort nummer av rullemotstand, luftmotstand og så videre på brede dekk her på forumet, men tror nok at forskjellen er så minimal ved samme dekkbredde at det skal du ikke bry deg om. Tror nok at komforten blir noe dårlig ja, men det betyr kanskje ikke så mye, om det gjør det kan du jo kjøpe 17 tommere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet April 16, 2005 Forfatter Share Skrevet April 16, 2005 Oki. Man merker jo at det er mindre komfort med 17 også da. Hehe... Har en annen bil med 215/45-17 og den har ikke all verdens komfor men de dekkene, men nå er det heller ikke BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Jeg foretok nettopp samme operasjon; fra 15" vinterhjul til 18" sommerhjul. Du vil selvfølgelig merke forskjell, men da hovedsakelig i komfort. Bilen blir litt tyngre på rattet og rullemotstanden blir litt større, men tap av ytelese er likevel marginalt. Jeg tror nok at 'hvor fort bilen går' er mer avhengig av hvor dårlig tid du har på å komme frem til dit du skal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Har du skjev heter i spissingen vil du merke et godt effekt tap. Bilen min sank drastisk i ytelse-- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truck_driver Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Har du skjev heter i spissingen vil du merke et godt effekt tap. Bilen min sank drastisk i ytelse-- Hva er skjevheter i spissingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Skjevheter i spissingen er at dekka på samme aksel ikke står helt parrallelt og du vil slite mye dekk! Forstilligskontroll koster ikke så mye og er vel brukte penger, da blir alt justert riktig! Dette kreves visst også for å få godkjent det, tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Med å bytte fra 205/60-15 til 225/40-18 ? Noen som har byttet til samme dekkdimensjon og som har noe å si på det? Merket du forskjell på aksjellerasjon? Nå byttet jeg fra 195/65/15 -> 215/45/17 og nei, det er ingen merkbar endring i aks. Komforten ble heller ikke så mye dårligere. Hvis bilen ikke er senket hadde jeg ikke valgt 18". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet April 16, 2005 Forfatter Share Skrevet April 16, 2005 Hvis bilen ikke er senket hadde jeg ikke valgt 18". Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 merker ikke forskjell jeg..hvis i tilfelle er den Veldig minimal. tar igjen på veigrep så merker ikke noe aksforskjell jeg. har 225/40-18 på sommer og har ikke blitt noen sinke i trafikken etter de kom på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Hvis bilen ikke er senket hadde jeg ikke valgt 18". Hvorfor? Det ser teit ut. Man blir mer obs på mellomrommet mellom hjulbue og dekk med store felger og lav profil enn omvendt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gboe Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Hvis bilen ikke er senket hadde jeg ikke valgt 18". Hvorfor? Det ser teit ut. Man blir mer obs på mellomrommet mellom hjulbue og dekk med store felger og lav profil enn omvendt. Helt enig. Det vil se ut som bilen er hevet. Ser helt epa ut. Mvh Geir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet April 16, 2005 Share Skrevet April 16, 2005 Vel er det noen her som har testett bilen før og etter dekk skift skikkelig ?! jeg fikk min i 215 på en sperra vei, men etter dekk skift (skjev spissing ) fikk jeg bare 180 på samme sted.. Hele bilen fløtes ut som en 318 !! Stinka big.. satt tilbake orginal dekk og voila,., bilen gikk like bra Nå venter jeg bare på løn, så blir det forstillings kontroll og justering av camber , tenker jeg ikke merker så mye da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 17, 2005 Share Skrevet April 17, 2005 Vel er det noen her som har testett bilen før og etter dekk skift skikkelig ?! jeg fikk min i 215 på en sperra vei, men etter dekk skift (skjev spissing ) fikk jeg bare 180 på samme sted.. Jeg driver ikke og tester bilen min på den måten der, men det der hørtes helt sært ut. Kjørte du forresten i 215 på vinterdekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet April 17, 2005 Share Skrevet April 17, 2005 Vel er det noen her som har testett bilen før og etter dekk skift skikkelig ?! jeg fikk min i 215 på en sperra vei, men etter dekk skift (skjev spissing ) fikk jeg bare 180 på samme sted.. Jaha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå