Gå til innhold

Godkjennelse av eksos og felger.....


Kimkim
 Share

Anbefalte innlegg

hei alle sammen:) jeg bare lurte på må man ha godkjennelses papirer på sportseksos hvis man skal godkjenne og få det inn i vongkortet,eller tar dem bare lyd tester av det? samme gjelder felger må man ha papirer på dette også? hvis du må ha papirer,hva skjer hvis du har eksos og felger og ikke har det godkjent og blir stoppet i teknisk kontroll.....

på fårhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle hatt inn 19" felgene mine i vognkortet for å få eu godkjent bilen min, har ikke TUV papirer på felgene. Hvor får jeg det? Felgene er av type Breyton, var ikke jeg som kjøpte de felgene og har ikke sett noe TUV papirer. Har på senkesettet, så det skal jeg få i vognkortet. Får jo ikke igjen skiltene mine før jeg får ordnet dette. Dumt med vinterlagring gitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke papirer på felgene så lenge innpress, størrelse osv står på felgen. Du får godkjent felgene sammene med senkesettet - så sant du har TUV paprirer på senkefjærene.

Jeg har TUV papierer på fjærene ja. APEX fjærer om jeg ikke husker helt feil?? Så jeg trenger da altså ikke TUV papierer på felgene? Felgene mine heter forøvrig "Breyton Inspiration". Husker jo såklart ikke størrelsen i farten. Har 235 35 19 foran og 265 30 19 bak, da går dekkene litt innenfor felgkanten. Regner med at de er 9x19 (ET20) og 10x19 (ET 19). Fant dette på Breyton.com. Men alt dette står da på felgen? Hmm, kan ikke huske å ha sett det. Hvor evt står det? Regner med at det ikke er nok å printe ut dataene fra hjemmesiden til Breyton?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki så hvis jeg setter på 255 dekk bak og valser kantene så skal ikke det være noe problem og få godkjent?

åssen er det med angel eays og godkjenning? trenger man noe papirer på det eller holder det med at lampene er "e" merket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki så hvis jeg setter på 255 dekk bak og valser kantene så skal ikke det være noe problem og få godkjent?

åssen er det med angel eays og godkjenning? trenger man noe papirer på det eller holder det med at lampene er "e" merket?

Så lenge felgene ikke stikker utenfor hjulbuene er det vel ikke noe problem.

Og du trenger ikke noe papirer på angeleyes. Jeg har 2001 facelift på min og jeg har ikke noe papirer. Ike noe bemerkning på eu kontroll på de. Bare felgene og senkesettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få info om felgene. størrelse,impress etc så skal jeg sjekke med en kompis som driver felgbutikk..kanskje han kan skaffe noe papirer på felgene

Info om felger:

Merke - Breyton Inspiration

Størrelse - 9x19 og 10x19

Impress - ET20 foran og ET19 bak.

Sjekk om du får ordnet noe papirer på dette, om jeg evt trenger det. Det hadde vært konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Info om felger:

Merke - Breyton Inspiration

Størrelse - 9x19 og 10x19

Impress - ET20 foran og ET19 bak.

Sjekk om du får ordnet noe papirer på dette, om jeg evt trenger det. Det hadde vært konge.

Sjekk papiret på senkesettet ditt du.. Hvis de felgene (størrelsen) er godkjent sammen med senkesettet ditt, skal det ikke være noe problem å få de godkjent på bilen.. Det skal stå hvilke felgstørrelser (eller max kanskje) som er godkjent sammen med senkesettet i papirene til settet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Info om felger:

Merke - Breyton Inspiration

Størrelse - 9x19 og 10x19

Impress - ET20 foran og ET19 bak.

Sjekk om du får ordnet noe papirer på dette, om jeg evt trenger det. Det hadde vært konge.

Sjekk papiret på senkesettet ditt du.. Hvis de felgene (størrelsen) er godkjent sammen med senkesettet ditt, skal det ikke være noe problem å få de godkjent på bilen.. Det skal stå hvilke felgstørrelser (eller max kanskje) som er godkjent sammen med senkesettet i papirene til settet..

Har sett i papirene som er med senkesettet mitt, men kan ikke se at det står noe sted om max størrelse på felger ol. Så med det kom jeg ikke noe videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det var merkelig..det pleier da å gjøre det..? Kanskje det varierer fra sett til sett..? Men hvis felgene/dekkene ikke stikker utenfor skjermene, og de ikke subber, og sporvidde og rulleomkrets er innenfor det som er lovlig på bilen, så skal det nok gå greit likevel..med mindre du treffer på en drittsekk hos biltilsynet da..de finnes jo..heh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...