Gå til innhold

Radiator kanskje?


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg kjørte idag, ser jeg at det kommer røyk ut av motorommet, men dette var damp eller no, kom fra baksiden av radiatoren, så ikke helt akkurat fra hvor det kom fra, og det var mye vann som rant nedover, så på frostvæskebeholdern og at den ble mindre og mindre i den, gikk veldig lite om gangen da, motoren var passe varm som normal, dette skjønte jeg ikke, må jeg bytte radiator?

og er det normalt at de greiene i radiatoren er bløte, jeg rørte den faktisk med nøkkelen og den var faen meg bløt, er ikke dette stål eller no, la merke til at det begynte å bli sort farge på store deler av radiatoren.

Trenger Hjelp fort, sommern kommer og jeg må få med meg alle biltreff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, radiator er sjøre greier. Kan stikkes hull på med verktøy viss man er uforsiktig. Tror nok den er laget av stål, men veldi tynn for å kunne overføre varmen bort fra motoren.

Høres ut som du må skift ut radiatoren, viss det ikke er en liten sprekk i toppen av radiatoren da. Og for all del ikke bruk radiator tetter. Største skiten som er oppfunnet, som tetter hele motoren viss du er uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er slanger i topp og bunn av radiator. sjekk disse først. Da er det en liten jobb :)

Har dårlig erfaring med radiatortetter. Det skal i prinsippet funke, ved å helle i kjølevæska. Viss det finnes små hull vill den tette igjen. Det som skjedde på gammel bilen min var at den tetta for godt. (klumpet kjølevæsken. og tettet igjen kjølekanalene i blokk, pluss varmeapperat. 10000 i ekstra utgift.) :( :(

Nå kan det hende det er kommet et nytt merke som jeg vet om... Men jeg ville ikke anbefale å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan skal jeg sjekke slangene, har mulighet til å gjøre det hvis jeg må bruke verktøy eller no, men må vite hvordan jeg gjør det. og det er ikke så veldig mye som renner ut så regner at det er en liten lekkasje, men det kan kanskje hende at det er mye, siden det går kommer røyk/damp ut fra panseret når jeg kjører, kjølevæske beholdern blir mindre og mindre men veldig lite om gangen, og jeg må vel ikke fylle frostvæske hele tiden, det er greit å etterfylle vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slangene er det bare å se og klemme på... Se etter sprekker og lignende.. Og om det renner kjølevæske ut...

Med motoren i gang kan du se i motorrommet om det kommer ut kølevæske fra radiatoren eller ikke...

Du kan fylle vann, men du må huske at kun vann ikke holder når det blir kaldt.... Da må du tappe av og fylle på skikkelig blanding kjølevæske/vann....

Men du får vel kjøpt ferdigblandet kjølevæske på bensinstasjoner tror jeg.... 1liter til 20-30 kroner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...