Gå til innhold

montere kn filter...hjelp


mko
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg åpent kon filter fra kn og har flere problemer med å montere. Jeg tror problemet skyldes at filteret jeg kjøpte er beregnet på en e36 320 (jeg har e34 520 94 modell). Os bildeler hvor jeg kjøpte det sa at det var ingen problemer å montere, men her er hva jeg har fått problemer med:

1: Sensoren som skal settes direkte inn i den lille åpningen på kn filteret et altfor stor til å passe. Jeg prøvde å bruke makt, men hadde ikke sjans. m.a.o jeg må bore opp hullet!

2: De nye festene som følger med passer ingen steder. Det er ingen plasser på luftmassemåleren, filteret osv festene kan skrus fast!

Er det jeg som er helt på jordet her eller er filteret rett å slett ikke laget for min bil og dermed ikke passer. Noen som vil gi meg en liten guide på hvordan det skal gjøres, eventuellt legge ved en link til en guide. Hadde gledet meg som en unge å montere filteret idag så er rimelig småirritert nå :( Takk så mye for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men problemet er at det ikke har blitt laget åpent kn filter til e34 520. De hos os bildeler sa at dette filteret skulle passe. Skulle tro de hadde peiling. Selger jo slike filtere hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er laget så har du vel fått feil da? Det er jo forskjellige monteringsmåter fra E36 og E34 sikkert? Det var jo forskjell fra E30 320 til E30 323 husker jeg... Så får du det ikke til å passe ville jeg levert det tilbake og heller kjøpt et universalt kon filter...(ev. fått de på OS til å montere det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja selve filteret passer helt bra til luftmassemåleren, men sensoren som skal passe inn i filteret har ikke sjans til å passe. Litt dumt å begynne å borre opp.....og skulle tro os bildeler hadde sagt fra at de nye festebrakettene bar ubrukelige og at jeg måtte lage nye selv...høres ikke helt logisk ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...