Gå til innhold

330Ci(E46) vs Z3 coupe(3L)

seight
 Share

Anbefalte innlegg

Vil du si at bilen (330i) har karakter i forhold til roadstern din?

Har hørt at det er "karakter" som er Z3's styrke, coupe'n.

er dog noe stivere enn roadstern(som har fått et litt frynsete rykte da den

går for å være veldig myk)

Virker nesten som 330'en kanskje kan bli for "perfekt", og dermed

'kjedelig' :P i forhold

Dette kan sikkert du uttale deg om, som har begge

Z-3 Cupe har understell bak fra E-30.

M-cupe har et forsterket som kommer fra en fabriks racer. Kenneth kjører så vidt jeg vet med noe mer neg. chamber foran slik at bilen blir noe mindre understyrt, og lettere å sette opp til en overstyring. Jeg har selv en 330i og en M roadster, og 330 har et nydelig understell , som gir mer nøytrale kjøreegenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva kan man ta ut av motoren med nye kammer ++, uten at det tar helt av kostnadsmessig. 260+?(og hva har man gjort da)

Tja, noen av gutta i statene snakker om 300hk blank hvis man porter toppen (like greit siden den først er av), bytter kammer, nye eksos-headers, innsug og selvsagt ny software.

Nye kammer alene gir ikke kjempemye hk, men de er en forutsetning for at andre mods som f.eks. headers skal virke optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kaller jeg sørvis! Håper jeg kan få benytte meg av tilbudet ved en senere anledning hvis jeg ikke får til denne helga. Hvor holder Alf Lie til? Mener å ha hørt noe om Alnabru før...

Ta en titt på dette kartet: http://www.gulesider.no/gsi/map.do?n=&mode=&cb=cz&c=s&drill=&showCompanies=false&firma=&bkode=&v=&msa=m1&x=10.882874&y=59.940838&id=c_Z00206G8&startId=&finishId=&spraak=1&oldZoom=7&zoom6.x=4&zoom6.y=9

IKEA på furuseth ligger der det står "Kaggen" nederst på kartet. Hvis du står på IKEA så kjører du bare veien nordover ca 1 km, så er du der. Der det står "kløfta" på kartet ligger det en svær og lang industribygning, pass på at du passerer denne (du skal svakt til venstre i rundkjøringa der, ikke til høyre for da ender du opp på E6. Vi kommer til å ha BMWCCN-seilet oppe langs veien, så hvis du greier å kjøre forbi uten å se oss, så trenger du noen SERIØSE briller! :D

Ellers kan du sikkert få ordnet det en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snakker vi vel separate throttle bodies og ny ecu med mappet insprut, eller er det da CAI, større throttlebody og remappa standard ecu?

Det førstnevnte er iallefall forholdsvis dyrt.

Forresten har du den nøyaktige vekta på bilen din? av det jeg har sett

så er det oppgitt samme vekt på sedan og coupe(ca 1510kg)

Tja, noen av gutta i statene snakker om 300hk blank hvis man porter toppen (like greit siden den først er av), bytter kammer, nye eksos-headers, innsug og selvsagt ny software.

Nye kammer alene gir ikke kjempemye hk, men de er en forutsetning for at andre mods som f.eks. headers skal virke optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Da snakker vi vel separate throttle bodies og ny ecu med mappet insprut, eller er det da CAI, større throttlebody og remappa standard ecu?

Det førstnevnte er iallefall forholdsvis dyrt.

Forresten har du den nøyaktige vekta på bilen din? av det jeg har sett

så er det oppgitt samme vekt på sedan og coupe(ca 1510kg)

Bare for å avslutte det spørsmålet selv om det er lenge siden: bilen veier 1430kg uten fører, såkalt EU-vekt med 90% drivstoff, 8 kg bagasje og 68kg fører er 1505kg

Ble det noen bil på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Har ikke sett denne postingen før nå.

Så langt har det ikke blitt bil, skyldes fullstendig motorras i morrobilen...

(dessverre ikke på veien enda)

Men har da nå endelig kommet så langt at jeg har tatt bilder av gamlebilen(celica'n) at jeg nå skal avertere den.

Jeg er fremdeles interessert i å ta en titt på din bil ved en passende anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett denne postingen før nå.

Så langt har det ikke blitt bil, skyldes fullstendig motorras i morrobilen...

(dessverre ikke på veien enda)

Men har da nå endelig kommet så langt at jeg har tatt bilder av gamlebilen(celica'n) at jeg nå skal avertere den.

Jeg er fremdeles interessert i å ta en titt på din bil ved en passende anledning.

Bilen blir å se på våler hvertfall. Muligens også på tyrifjordtreffet (mulig at vi kun kjører denne bilen http://bmw.leifen.com/karlskoga04/imagepages/image35.html). Men hvis du skal teste den med standard understell osv så må du komme en tur innom meg i løpet av en ukes tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...