BMW_JP Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 Jeg vurderer å senke min bil 40/15, men er det noe lurt? Sliter senking unødvendig mye på bærelager, kulelager, foringer og annet slitasje? Blir bilen dauvere? jeg vil nødig utsette bilen for slitasje kun for utseendet ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ORF Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 Ja, senking er lurt . Er jo en smaksak, men jeg synes de aller fleste biler ser mye bedre ut når de er litt senket, men ikke for mye.... 40/15 er ikke for mye. Bilen blir også mye artigere å kjøre, mere presis og bedre respons på styringen. Tror ikke det sliter noe særlig mere på bærelager, kulelager eller foringer, men du bør foreta en firhjulskontroll etterpå for å justere hjulopphenget slik at ikke dekkene slites ut fortere enn nødvendig. Kjøp senkesett med TUV papirer og få det inn i vognkortet, hvis ikke får du den ikke EU godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet April 19, 2005 Forfatter Share Skrevet April 19, 2005 Holder det å kun kjøpe fjærer? Og ha original demperne? får vel mer komfor da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 Jeg synes det holder å kjøpe bare fjærer ja. Iallefall når du ikke skal senke bilen mere enn det du har tenkt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 Holder det å kun kjøpe fjærer? Og ha original demperne? får vel mer komfor da eller? Ja, men da utsetter du demperne dine for unødvendig slitasje kun for utseendet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 Snakker du med de som selger slikt sier de at du kan senke 40mm på originale dempere. Skal du senke mer må du ha kortere dempere. Men uansett blir nok bilen bedre å kjøre om du bytter dempere også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet April 19, 2005 Forfatter Share Skrevet April 19, 2005 Off da begynner det å koste............................................ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 Får da komplette sett for 4000,- Bil er dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet April 19, 2005 Forfatter Share Skrevet April 19, 2005 Hvor selger de komplett med demper/fjærer med 30-40/15 senking da? Noe vits å bytte dempere? 98 modell. Rullet 70 000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 Hva er du egentlig ute etter? Kun utseende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet April 19, 2005 Forfatter Share Skrevet April 19, 2005 Nei, vet ikke om jeg har lyst å senke i det hele tatt. Men det ser jo selvsagt bedre ut om bilen hadde vært litt lavere foran. Bak er den egentlig lav nok. Som jeg sa i det første innlegget så vil jeg ikke utsette bilen for unødvendig slitasje kun for utseendet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet April 19, 2005 Forfatter Share Skrevet April 19, 2005 Ja, hagenissse, hvor da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå