øyvind bp Skrevet April 21, 2005 Share Skrevet April 21, 2005 Hei kan jeg kjøpe diff olje på en hvilken som helst bilrekvisita sjappe? eller må jeg kjøpe hos BMW(det står det i Haynes) Eventulet, hva slags olje skal jeg kjøpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet April 21, 2005 Share Skrevet April 21, 2005 jeg mener at mobil har en som heter vs500 eller kanskje vs600 for bmw differ (en for sperre, en for uten sperre), ulempen med disse er at de bare selges i 20 liter dunker.. Castrol tror jeg har en på litersflasker. pass bare på at du får LS olje om du har sperre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet April 21, 2005 Forfatter Share Skrevet April 21, 2005 jeg mener at mobil har en som heter vs500 eller kanskje vs600 for bmw differ (en for sperre, en for uten sperre), ulempen med disse er at de bare selges i 20 liter dunker..Castrol tror jeg har en på litersflasker. pass bare på at du får LS olje om du har sperre. Hvordan vet jeg om jeg har sperre? Har ingen av på knapp inne i bilen. Er det noen diff'er som har brems? Må disse og ha LS olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet April 21, 2005 Forfatter Share Skrevet April 21, 2005 Nå har jeg funnet ut alt. Diff sperre (brems) finner man ut at man har om man heiser opp bakenden og snurrer på ene hjulet, går det andre hjulet samme veien rundt er det sperre(brems). Oljetypene er : Castrol GL 5 75w-90 for differ uten brems. For differ med brems er det Castrol SAF XJ. Dette gjelder i alle fall for e-34 525 serien med m20 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet April 21, 2005 Forfatter Share Skrevet April 21, 2005 Er det forresten noen som vet hvilken størrelse det er på umbrakoskruene som sitter på diffen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet April 21, 2005 Share Skrevet April 21, 2005 PENNZOIL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet April 21, 2005 Forfatter Share Skrevet April 21, 2005 PENNZOIL ???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet April 21, 2005 Share Skrevet April 21, 2005 Pennzoil leverer meget bra diffolje, men den er vanskelig å få kjøpt i mindre enn 20lites dunker i Norge. Det letteste er å kjøpe Castrol SAF-XJ, som kan brukes på alle BMW modeller, bortsett fra IX'ene, siden de har andre differ. Castrol kan f.eks. kjøpes hos OS Bildeler, og din lokale BMW forhandler. Jeg fikk best pris hos OS (med god margin) forrige gang jeg trengte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet April 21, 2005 Share Skrevet April 21, 2005 Og en ting til.... Jeg tror Castrol er minst like god som Pennzoil til dette formålet, enten du har diffbrems eller ikke. BMW bruker Castrol originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet April 22, 2005 Share Skrevet April 22, 2005 JEg tror den beste måten å sjekke om du har sperre er å jekke opp ett bakhjul, ha bilen i fri, og om du føler at du drar bilen av jekken (eller faktisk gjør det) når du vrir dekket, ja da har du sperre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet April 22, 2005 Forfatter Share Skrevet April 22, 2005 Nå er diff oljen bytta. Størrelsen på umbrakoskruene er 10mm. De sitter knallhard så det er viktig med lang nøkkel for å få nok moment. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet April 22, 2005 Forfatter Share Skrevet April 22, 2005 betalte 380kr for 2 liter castrol saf xj på Thorsov bilrekvisita. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå