Gå til innhold

Hva slags olje er best å bruke i diffen. (ikke merke)


øyvind bp
 Share

Anbefalte innlegg

jeg mener at mobil har en som heter vs500 eller kanskje vs600 for bmw differ (en for sperre, en for uten sperre), ulempen med disse er at de bare selges i 20 liter dunker..

Castrol tror jeg har en på litersflasker.

pass bare på at du får LS olje om du har sperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at mobil har en som heter vs500 eller kanskje vs600 for bmw differ (en for sperre, en for uten sperre), ulempen med disse er at de bare selges i 20 liter dunker..

Castrol tror jeg har en på litersflasker.

pass bare på at du får LS olje om du har sperre.

Hvordan vet jeg om jeg har sperre? Har ingen av på knapp inne i bilen. Er det noen diff'er som har brems? Må disse og ha LS olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet ut alt. Diff sperre (brems) finner man ut at man har om man heiser opp bakenden og snurrer på ene hjulet, går det andre hjulet samme veien rundt er det sperre(brems). Oljetypene er :

Castrol GL 5 75w-90 for differ uten brems. For differ med brems er det Castrol SAF XJ. Dette gjelder i alle fall for e-34 525 serien med m20 motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pennzoil leverer meget bra diffolje, men den er vanskelig å få kjøpt i mindre enn 20lites dunker i Norge.

Det letteste er å kjøpe Castrol SAF-XJ, som kan brukes på alle BMW modeller, bortsett fra IX'ene, siden de har andre differ.

Castrol kan f.eks. kjøpes hos OS Bildeler, og din lokale BMW forhandler. Jeg fikk best pris hos OS (med god margin) forrige gang jeg trengte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...