Gå til innhold

Generellt dårlig radio i E39 ?


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde kongebra lyd da jeg spilte av musikk via kassettadapter med mp3 spiller. Men da jeg monterte FM modulator fikk jeg også slik skurring (akkurat som at det var dårlig signal). Utrolig irriternde. Ser at noen skriver at det kan være koblingen på antennekontakten i et innlegg her.

Den skal hvertfall jeg sjekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tar av volumknappen og skrur av mutteren skal det være et eller annet du trykker på for å få løsnet spillere, men hvordan ?

DSC00358.JPG

Sån ser det ut hos meg. Da bruker du en skrutrekker til å vippe den metall dingsen i hullet mot venstre. Så er det bare å dra ut spilleren.

Men hvis ikke det er likt hos deg så vet jeg ikke.

På min radio finnes et hull i underkant. Kan såvidt se en skrue eller metalltunge med et hull i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv en E-39 og har alldrig hørt en så bra radio i noen bil enda :lol:

Konge forhold uansett, selv der det egentlig ikke er forhold :lol:

Jeg vet ikke va som kan være årsaken, men som tidligere nevnt er mottager egenskapene ikke så aller verst, men lyden er forvrengt og dette høre best på s,ene. Ved å trykke på m-knappen i 10 sek. vil du kunne se hvor godt signal du har inn. Hos meg ligger dette tallet på max 15. Hvor høyt ligger det på din radio ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har altså fått ut informsjonsenheten ved å skru til høyre med et skrujern gjennom et hull rett under volumkontrollen.

Radio/casett enheten løsnes ved å skru på to bronsefargede umbrako-skruer, en på hver side kasett åpningen.

Enheten viste seg å vær av merke PHILIPS. Ved å sette i en kabel i antenneutaket ble det konstatert at forvrengningen var den samme. Altså ligger feilen i selve radioen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...