Gå til innhold

Generellt dårlig radio i E39 ?


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt eier av en 523 E39 1997. I tillegg til at det ikke var cd-spiller i bilen ble jeg skuffet over den dårlige radioen ( buisness ). Jeg har sjekket radioene i to andre like biler og det samme gjentar seg, nemlig forvrengning og ssss,er i stemmene. Dette kommer ikke av dårlig signaldekning, for den er svært god der jeg bor og har heller aldrig hørt dette før på andre bilradioer jeg har hatt. Når jeg spiller kassett er dette borte så forsterkeren virker brukbar.

Er radioen i disse forholdvis dyre bilene virkelig så dårlig ?

Er det mulig å gjøre noe med dette ?

Det er ikke noen feil på antenne forsterkerne tror jeg for selv om følsomheten ikke er allverden så kommer de fleste stasjonen som på andre radioer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt eier av en 523 E39 1997. I tillegg til at det ikke var cd-spiller i bilen ble jeg skuffet over den dårlige radioen ( buisness ). Jeg har sjekket radioene i to andre like biler og det samme gjentar seg, nemlig forvrengning og ssss,er i stemmene. Dette kommer ikke av dårlig signaldekning, for den er svært god der jeg bor og har heller aldrig hørt dette før på andre bilradioer jeg har hatt. Når jeg spiller kassett er dette borte så forsterkeren virker brukbar.

Er radioen i disse forholdvis dyre bilene virkelig så dårlig ?

Er det mulig å gjøre noe med dette ?

Det er ikke noen feil på antenne forsterkerne tror jeg for selv om følsomheten ikke er allverden så kommer de fleste stasjonen som på andre radioer.

jeg har en pro buisness radio, med fjorten høyttalere og to subber, jeg har konge lyd, jeg tror du bør skifte ut høyttalerne til noe bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke støyer når han spiller fra andre media enn radio er det jo ikke bare høyttalerne sin feil..

Men om "disse forholdsvis dyre bilene" har så dårlig radiomottaker vet jeg ikke, det som er sikkert er ihvertfall at de ikke har utvendig antenne. Det gjør jo sitt. Men Businessen er jo en skikkelig billigutgave, så det hadde helt sikkert blitt bedre med en spiller med skikkelig radiomottaker. Synes min Sony klarer seg ganske bra uten utvendig antenne, men vet at Mr.Stream (som jobber hos Bilradiospesialisten) er mest begeistret for Pioneer sin mottaker. Jeg har ikke sammenlignet slikt mot min, så jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var merkelig...jeg har Businessradio´en i min E46 (...er det samme type radio, men med forskjellig utseende mon tro ?) og jeg er faktisk mest overrasket over hvor bra lyden er i radiomodus...og hvor dårlig lyden er når jeg spiller en CD. :? Lyden i cd-modus høres ut som om den kommer via en megafon, mens lyden i radiomodus er rimelig balansert. :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet i min. Fant ut at kontakten på antenne ledningen var problemet. Så jeg byttet den. Nå virker den bra.
Var det kontaktene ved forsterkeren eller ved vinduet som ikke virket ?Hvor går du "inn" for å finne kontaktene/antenneforsterkerne ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet i min. Fant ut at kontakten på antenne ledningen var problemet. Så jeg byttet den. Nå virker den bra.
Var det kontaktene ved forsterkeren eller ved vinduet som ikke virket ?Hvor går du "inn" for å finne kontaktene/antenneforsterkerne ?

Nei var den kontakten som du setter på spilleren. Det var dårlig kontakt i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet i min. Fant ut at kontakten på antenne ledningen var problemet. Så jeg byttet den. Nå virker den bra.
Var det kontaktene ved forsterkeren eller ved vinduet som ikke virket ?Hvor går du "inn" for å finne kontaktene/antenneforsterkerne ?

Nei var den kontakten som du setter på spilleren. Det var dårlig kontakt i den.

Når du tar av volumknappen og skrur av mutteren skal det være et eller annet du trykker på for å få løsnet spillere, men hvordan ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tar av volumknappen og skrur av mutteren skal det være et eller annet du trykker på for å få løsnet spillere, men hvordan ?

DSC00358.JPG

Sån ser det ut hos meg. Da bruker du en skrutrekker til å vippe den metall dingsen i hullet mot venstre. Så er det bare å dra ut spilleren.

Men hvis ikke det er likt hos deg så vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...