Gå til innhold

Farging av interiør i bil


bjwa
 Share

Anbefalte innlegg

prod_2.jpg

COLORBOND is OEM approved and used by The Ford Motor Company.

COLORBOND OEM colors for BMW is available

COLORBOND penetrates the surface of leather, vinyl, ABS, PVC, polycarbonate, polyurethane, lexan, thermal plastic urethane, metal, and (TPO) polypropylene, and forms a molecular bond that restores or changes the color permanently.

COLORBOND is dry to the touch in 45 seconds and bonds within 10 minutes. The vehicle can be used within minutes of application.

COLORBOND will not crack, flake, or peel.

The grain simulation is never altered or hidden, no matter how many times COLORBOND is applied.

The suppleness or "hand" is never affected and does not become stiff or brittle.

A base and tinting system is available so an OEM color match is achieved each and every time.

COLORBOND is easy to use. In many cases COLORBOND is a one step process.

COLORBOND is UV stable.

COLORBOND can be used on dash panels, seats, instrument panels, steering wheels, airbag covers, convertible tops, mirrors, and exterior trim. Virtually any where on a car or boat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mer info:

Dette er ikke "lakk" eller "maling" slik vi er vant til, men et fargestoff som trenger inn og binder seg i materialet (tenk deg f.eks hvordan blekk trekker seg inn og missfarger alt det kommer borti, umulig å få av igjen..). Dette er ikke blekk, men prinsippet er det samme. Materialet blir etter behandling så nært "fargeekte" som overhode mulig og vil verken farge av eller prelle av i ettertid.

Fargestoffet er også UV-stabilt og blekes derfor ikke i sollys.

Kan brukes på så og si alt av interiør: dashboard, ratt, gir, intstrumentpanel, hattehylle, dører, seter, tepper.

Brukes også til farging av kabriolet. Det er vel nesten bare fantasien som setter grenser her :)

Fargene binder seg til: leather, vinyl, ABS, PVC, polycarbonate, polyurethane, lexan, thermal plastic urethane, metal, and (TPO) polypropylene, figerglass, acrylic

Det meste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har du navnet eller fargekoden på interiøret ditt?

Det kan være litt misvisende å bruke fargene fra fargekartet, da fargene fort blir feil ifm farge/kontrast instillinger på skjermen din.

Ghost gray - er lys grå

Gray 88 UP -7series er mørkegrå

En annen ting er at fargen i bilen din mest sansynlig har blitt lysere (bleket) iløpet av tiden som har gått, så det kan fort bli en nyanse feil å sammenligne med originalfargen

For å finne riktig farge burde du sammenligne fargen i bilen din med originalt fargekart. Hvis du bor i nærheten av Asker kan du jo svippe innom meg så finner vi sikkert riktig farge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jonte

Jeg har to svartnyanser for BMW.

BLACK - svart

CHARCOAL - svart med en liten nyanse grå

Har også en rekke andre svartnyanser, så det skal være fullt mulig å finne riktig farge til interøret ditt :-)

Hvis interiøret ditt er svart er nok BLACK riktig farge for deg

bjwa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips:

Hvis det er vanskelig å finne ut hvilken farge du har på ditt interiør kan du ta en tur innom en fargehandler i nærheten av der du bor. De har som regel fargeprøver på papirstrips du kan ta med for å sammenligne med interøret ditt. Jeg har hos meg komplett NCS/JOTUN fargekart med NCS-koder for de fleste farger. Hvis du finner NCS koden skal jeg sjekke om jeg kan skaffe fargen

Eksempel på NCS (Natural Color System) kode er S 9000-N for svart

mvh

bjwa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Jeg har fått endel forespørsler om ColorBond kan brukes til å farge bildekk, gummilister, motordeler ol. i tillegg til bilinteriør.

ColorBond kan brukes til å farge de aller fleste gummi og plast-varianter som bildekk, gummislanger, gummi -og plastlister osv.

Colorbond kan også brukes til å "style" motordeler og lignende. Dette gjelder både plast, metall og gummi.

Fargestoffet er varmefast og er godkjent for bruk i "varme" miljøer opp til ca 350graderC (750F).

Send mail til bew@asker.online.no hvis du ønsker å motta mer informasjon om ColorBond produktene pr e-mail

mvh

bjwa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger også med et par bilder av biler hvor man har benyttet ColorBond.

Ford Explorer 99mod har laget svarte senter-striper i førersetene

258276_2_full.jpg

En 1967 Cougar hvor interør: seter, dører , dashbord og tepper er restaurert vha Colorbond

cougar.jpg

Bildekk som er dekorert vha ColorBond

whl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...