BMW_JP Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 Det kommer en sånn subbe/slitasje lyd fra viftereima. Veldig irriterende. Hvordan får jeg fiksa dette? De på BMW sa at reima var en sånn "selvstrammer" slik at den strammet seg selv. Men den subber borti noe, i hvertfall høres sånn ut. Sånn pipe/subbe/slite lyd. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 ja slik blir d veldig for på di bilene der. er slik på m5én min og. skikkelig kozlig lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet April 25, 2005 Forfatter Share Skrevet April 25, 2005 Går det ikke an å fikse? Det kommer og går nemlig. Noen ganger helt fint. Det kommer også en sånn lav "klunke" lyd fra motorn som du hører inni bilen når bilen står på tomgang, kommer hvert 3-5 sekund. Hva er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet April 25, 2005 Forfatter Share Skrevet April 25, 2005 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 samme hadde jeg.... tenkte liksom ikke over det etterhvert, før det irkelig begynte å ule framreima.... da hadde reima vært litt slakk og smeltet seg tvers gjennom strammehjulet, samt ødelagt et hjul til nedi der.... etter å ha byttet dette var lyden borte igjen.... det jeg fant ut var at reima satt for langt "innpå" strammehjulet, slik at det subbet inntil et digert drev som sitter nedi der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 26, 2005 Share Skrevet April 26, 2005 jeg bryr meg heller ikke no særlig om lyden er jo bare såvidt man hører no alikavel siden d brommer slik av 6ern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2005 Finnes det noe å spraye på reima? Mener å ha lest det fantes noe sånt. BMW folka sier at det ikke er noe å gjøre med, den modellen min så er viftereima selvstrammende, sikkert derfor lyden kommer og går. Når lyden er der tar det gjerne noen dager før den strammer seg. Jeg hører ikke en dritt inni bilen, men når jeg først går uttafor så hører jeg det. Litt irriterende... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage-A Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Jeg fikk høre at jeg hadde feil reim. I alle fall til E36. Er 2 typer visstnok, den jeg har er altfor stram, er snakk om 5mm forskjell ellerså. Prøv å bytt reima, se om den gir seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2005 Off, mye koster det a? Klarer ikke sånt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Off, mye koster det a? Klarer ikke sånt selv. Joda! Reim koster et par hundrelapper. Gjorde det akkurat selv på bilen min. Slik ser rullene og det derre ut. Det er en skrue som skal slakkes (S'en på bildet). Den er kanskje dekket av et plastdeksel, men det ser du fort. Hvis du stikker hodet under frontfangeren, klarer du kanskje å se det. Uanset, du setter inn en umbraco-nøkkel i det hullet, og vrir deretter mot klokka (mener jeg sterkt på), for å slakke hjulet. Når det er gjort, kan du pelle av reima fra rullene. Deretter er det bare å lure den vekk fra motorrommet. Jeg lurte den ut ved å dra den over vifta i fronten. For å sette den andre på, er det bare å lure den på på samme måte. Når du slipper umbracoen, vil den automatisk stramme seg tilbake. Jeg er på ingen måter noen mekaniker, og jeg klarte det helt uten problemer! Så jeg tror nok du òg vil klare dette fint.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snorre Skrevet Mai 24, 2005 Share Skrevet Mai 24, 2005 Det kommer også en sånn lav "klunke" lyd fra motorn som du hører inni bilen når bilen står på tomgang, kommer hvert 3-5 sekund. Hva er det? Sånn lyd har jeg også. Har ikke greid å finne ut hvor den kommer fra... Hei forresten fint forum! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Mai 24, 2005 Share Skrevet Mai 24, 2005 Det kommer også en sånn lav "klunke" lyd fra motorn som du hører inni bilen når bilen står på tomgang, kommer hvert 3-5 sekund. Hva er det? Sånn lyd har jeg også. Har ikke greid å finne ut hvor den kommer fra... Denne lyden kommer fra en vakuumventil som åpner og lukker seg. Den sitter bak dashbordet og åpningen/lukkingen av den forplanter seg desverre inn i coupeèn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå