Gå til innhold

subbe/slite lyd fra viftereima


BMW_JP
 Share

Anbefalte innlegg

Det kommer en sånn subbe/slitasje lyd fra viftereima. Veldig irriterende. Hvordan får jeg fiksa dette? De på BMW sa at reima var en sånn "selvstrammer" slik at den strammet seg selv. Men den subber borti noe, i hvertfall høres sånn ut. Sånn pipe/subbe/slite lyd. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å fikse? Det kommer og går nemlig. Noen ganger helt fint.

Det kommer også en sånn lav "klunke" lyd fra motorn som du hører inni bilen når bilen står på tomgang, kommer hvert 3-5 sekund. Hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme hadde jeg.... tenkte liksom ikke over det etterhvert, før det irkelig begynte å ule framreima.... da hadde reima vært litt slakk og smeltet seg tvers gjennom strammehjulet, samt ødelagt et hjul til nedi der.... etter å ha byttet dette var lyden borte igjen....

det jeg fant ut var at reima satt for langt "innpå" strammehjulet, slik at det subbet inntil et digert drev som sitter nedi der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Finnes det noe å spraye på reima? Mener å ha lest det fantes noe sånt. BMW folka sier at det ikke er noe å gjøre med, den modellen min så er viftereima selvstrammende, sikkert derfor lyden kommer og går. Når lyden er der tar det gjerne noen dager før den strammer seg. Jeg hører ikke en dritt inni bilen, men når jeg først går uttafor så hører jeg det. Litt irriterende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, mye koster det a? Klarer ikke sånt selv.

Joda!

Reim koster et par hundrelapper. Gjorde det akkurat selv på bilen min.

viftereim.JPG

Slik ser rullene og det derre ut. Det er en skrue som skal slakkes (S'en på bildet). Den er kanskje dekket av et plastdeksel, men det ser du fort. Hvis du stikker hodet under frontfangeren, klarer du kanskje å se det.

Uanset, du setter inn en umbraco-nøkkel i det hullet, og vrir deretter mot klokka (mener jeg sterkt på), for å slakke hjulet. Når det er gjort, kan du pelle av reima fra rullene. Deretter er det bare å lure den vekk fra motorrommet. Jeg lurte den ut ved å dra den over vifta i fronten. For å sette den andre på, er det bare å lure den på på samme måte. Når du slipper umbracoen, vil den automatisk stramme seg tilbake.

Jeg er på ingen måter noen mekaniker, og jeg klarte det helt uten problemer! Så jeg tror nok du òg vil klare dette fint....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer også en sånn lav "klunke" lyd fra motorn som du hører inni bilen når bilen står på tomgang, kommer hvert 3-5 sekund. Hva er det?

Sånn lyd har jeg også. Har ikke greid å finne ut hvor den kommer fra... :?

Hei forresten :) fint forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer også en sånn lav "klunke" lyd fra motorn som du hører inni bilen når bilen står på tomgang, kommer hvert 3-5 sekund. Hva er det?

Sånn lyd har jeg også. Har ikke greid å finne ut hvor den kommer fra... :?

Denne lyden kommer fra en vakuumventil som åpner og lukker seg. Den sitter bak dashbordet og åpningen/lukkingen av den forplanter seg desverre inn i coupeèn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...