Gå til innhold

Går det ann å få solfilm godkjent?


316I
 Share

Anbefalte innlegg

heisann. Har nå fått lagt proff solfilm rundt om på hele bilen min. Men i konstant frykt for å bli stoppa av onkel blå eller biltilsynet lurte jeg på om det er noen som vet om det går ann å få det godkjent på noe vis?

Det er 35% solfilm som er lagt, så det er ikke noe problem å se inn og hvem som kjører og hvem som sitter på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I bodø får man f.eks Bedre reklame til å legge solfilm på alle rutene... da får man vist med papirer der det står hvor mye det er sotet og at det er gjort ordentlig... da kan man få det i vognkortet.... fikk du gjort det av et firma eller privat person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bodø får man f.eks Bedre reklame til å legge solfilm på alle rutene... da får man vist med papirer der det står hvor mye det er sotet og at det er gjort ordentlig... da kan man få det i vognkortet.... fikk du gjort det av et firma eller privat person?

Det var et firma som heter solfilmexperten som la filmen.. De driver kunn med solfilm og bildekor. Men der ei bor går hvertfall 6-7 andre biler med 35% solfilm rundt hele bilen, de har fortsatt filmen i behold.. så har du de harry råneran som legger på 15-20% sjøl, de blir stoppa med en gang og kommer igjen neste dag med film kun på bakrutene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi prater om solfilm Gunnar, som vi har gjort tidligere ;)

så en kompis av meg laget en streamer ifrontruta av mørkeste solfilmen, så satte han 'Mosjøen Gatebil Klubb' logoet på utsiden av ruta.

Han ble stoppet av politiet, og ba han ta vekk 'Mosjøen gatebilklubb' logoen, det andre var okei.

Så det er greit nok forskriftene sier at det ikke skal være noe på, men det kommer også an på hvor mye politiet gidder å vektlegge hva som godkjennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å ha noe klistret i side- og frontvindu. Står svart på hvitt i kjøretøyforskriften...

Er lov å ha en toppstripe i frontruta, men inntil en viss % av ruta..husker ikkje hvor mye nå da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å ha noe klistret i side- og frontvindu. Står svart på hvitt i kjøretøyforskriften...

Er lov å ha en toppstripe i frontruta, men inntil en viss % av ruta..husker ikkje hvor mye nå da men..

nope der tar du nokk feil. d er ikke lov og klistre noe som helst i frontruta uansett om d er 1cm. jeg hadde en gang noen tuv pappirer på solfilm stripe på 10cm på topp av frontrute. disse gjaldt ikke i norge. dette var til og med uthevet på tuv pappirene. jeg spurte også når jeg hadde oppkjøring for noen år siden og jeg husker godt enda når kjøreskole læreren min leste rett fra boka att frontrute og sideruter foand kan bare ha sort stripe i topp vist d var orginalt på det bilmerket og siderutene kunne være orginal tonede og ike no klister på. :) so di..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett firma eller hvor profft det blir lagt på er det uansett ikke lovlig på rutene forran dessverre.. å det kan bli jævlig dyrt hvis de tar deg med det. Vet biltilsynet her har og vil fortsette med og stoppe Alle biler med soting,uansett om det er nybil eller ikke med proffsotede ruter til tusenvis av kroner :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...