Gå til innhold

Stemmer dette, eller ikke? (ang. godkjenning av dekk)

Kimkim
 Share

Anbefalte innlegg

Ringte til Statens vegvesen i dag og skulle høre med dem åssen det var og få godkjent 255 dekk bak og 235 foran på en e 36 93 mod, og det svare jeg fikk var et klart NEI.... dette var ikke lov og dette kom jeg ikke til og få godkjent,det skulle være likt foran og bak.... men senere på dagen ringte jeg til litt forskjellig dekk sjapper og dem mente at dette skulle ikke være noe problem og få godkjent så lenge rullediameteren er den samme..... noen av dere her som har ulik dimisjon foran og bak og forsatt fått det godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra kjøretøyforskriften:

2.5 Kjøretøy må være utstyrt med felg av dimensjon, materialkvalitet og type som er godkjent av kjøretøyfabrikanten eller felg med minst tilsvarende egenskaper. Dekk skal passe til felgen.

Felg med variabel boltesirkel tillates ikke.

Har E36 blitt levert med 235/255 noen gang? Hva har M3? M3 GT? Finner du en E36 som kom med denne dimensjonen originalt bruker du den som referanse. Hvis ikke tror jeg faktisk de kan gjøre seg vanskelige..

På 5-serie bruker man bare M5 som ref..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp d var til e34. men d jeg mente da var att da skulle dem få til d samme med e36 og andre bmwer. var en i molde og som aldri fikk godkjent sin e36 320ci med 225forand og 245 bak på 17" felger. :) orginale alpina felger og faktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3 og 328 E36 kunne du få levert med 225/45-17 og 245/40-17 på 7,5x17" og 8,5x17" felger orginalt frå BMW.

Eg fikk tilsendt papirer fra BMW Norge om at det var lov og fikk det godkjent på biltilsynet.

Hagenisse skreiv

225/45/17 foran og 245/40/17 burde gå ann å få godkjent på e36 derimot. Ikke at jeg skjønner hvorfor noen vil ha det, men

Kafor skjønner du ikkje at noken vil ha det når det er orginalt på ein bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...