emilst Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 Må bytte viskosekobling på en E30 (86). Bilen blir varm spesielt ved køkjøring. Har kjøpt inn delen. Ser greit ut å bytte, men noe jeg bør være klar over/tips? Viskosekoblingen kan ses på linken (del http://195.204.237.12/bilder/74.gif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 Har ikke selve vifta links gjenger da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 Jeg skifta vannpumpe og viskosekobling på min bil for 1,5 år siden E36 det da men, det var det iallefall vrangjenging på viskosekoblinga Såvidt jeg husker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet April 25, 2005 Share Skrevet April 25, 2005 Du trenger en 32mm(er ikke sikker) fastnøkkel. Gjengene er links, dvs du løsner mutteren ved å dreie mot høyre. Spenn fast selve vifta ved å klemme på viftereima. Denne bør inspiseres for slitasje/sprekker og skiftes om nødvendig. Det kan være lurt å løsne plastdekselet rundt vifta for å få den av vannpumpa. Ellers sitter viskosekoblinga på vifta med umbrakoskruer, disse må kryssteites for å forsikre at koblinga sitter rett. Ellers er det en "rett fram" jobb, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilst Skrevet Mai 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2005 TAKK! Fulgte anvisningene dere ga ang. viskosekoblingen. Nå er den byttet og vifte surrer og går. Takk for hjelpen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå