Gå til innhold

Noen som har noen triks for å bli kvitt vaskeriper i lakk?


Ingenteng
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en del vaskeriper i lakken som jeg vil ha bort men jeg har nå polert bilen to ganger på ei uke og det ser ikke ut til å bli noe bedre. lurer også på om noen har noen triks for at ikke alle steinsprang i bilen skal bli hvit etter polering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg ett eller annet fra Turtle wax (husker ikke hva det heter) med sånn lakkstift greier. En kammerat av meg hadde brukt det på sin sorte E36, med bra resultat. Når jeg skulle prøve det på min sølvfargede E39 ble resultatet heller dårlig. I stede for å "kamuflere" stripene, ble de heller mer markerte (hvite striper). Ikke noe jeg er fornøyd med hvertfall.

Men det kan da hende at det fungere på mørkere biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg ett eller annet fra Turtle wax (husker ikke hva det heter) med sånn lakkstift greier. En kammerat av meg hadde brukt det på sin sorte E36, med bra resultat. Når jeg skulle prøve det på min sølvfargede E39 ble resultatet heller dårlig. I stede for å "kamuflere" stripene, ble de heller mer markerte (hvite striper). Ikke noe jeg er fornøyd med hvertfall.

Men det kan da hende at det fungere på mørkere biler.

Er dette så egnet for biler med metalic lakk da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har anbefalinger til et godt produkt for rubbing av lakken?

Jeg har et kongeprodukt! Autoglym 03b heter det gul etikett på, det er helt rått! Fjerner alt av vaskeriper også er den perfekt hvis du bruker ordentlig poleringsmaskin! så etterpolerer du med vanlig autoglym super resin (rød etikett) så helt til slutt igjen der så smører du inn hele bilen med noe som heter extra gloss protection (gull etikett på) la det stå på hvertfall en time helst mer så når du polerer vekk det igjen da, så er lakken som ny :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok min grønne E34 med turtle's color voks. tok endel større riper med stiften og bonte med voksen. Etterpå la jeg på 2 lag med autoglym lakkforsegler, er foreløpig meget godt fornøyd med resultatet. varigheten kan jeg ikke si noe om.. Men allt som minnet om vaskemaskinriper fra i vinter er helt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...