Bimer Skrevet April 29, 2005 Share Skrevet April 29, 2005 Noen tips om maling/lakkering av bremsekalippere og rundt bremseskiva generellt? Lurte på å bruke hammerite på kalipperene. Ser så utrolig dumt ut med lettmetall og rustbrunt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet April 29, 2005 Share Skrevet April 29, 2005 Jeg har brukt både hammerite, og bengalakk, fungerer utmerket det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Bmw Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 Jeg har brukt både hammerite, og bengalakk, fungerer utmerket det Tåler det så mye varme da?? er det lenge siden du gjorde det, evt ser det like bra ut etter x ant bremsinger, har veldig lyst til å gjøre det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 Har nettopp gjort det på is'en, men gjorde det også på caben, å det var like bra 1 1/2 år etterpå når jeg solgte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 30, 2005 Share Skrevet April 30, 2005 Det holdt ikke på en kamerat sin bil spesielt bra. Men kanskje han gjorde en dårlig jobb. Greiene til foliatec funker veldig fint, men er overpriset så det holder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-30 big Skrevet Mai 1, 2005 Share Skrevet Mai 1, 2005 Må nok bruke lakk som tåler utrolig med varme,skiva kan jo bli glødende ved "aktiv" kjøring.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mai 1, 2005 Share Skrevet Mai 1, 2005 Jeg brukte lakk fra bilextra når jeg lakkerte calipperene mine.... Skulle vel holde til 650 grader... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW316 Skrevet Mai 16, 2005 Share Skrevet Mai 16, 2005 Kjøpte 'bremse-kalipter' lakk (tror den heter det) hos mekonomen. Hvis man er nøye med rengjøringen av kaliptrene med den så blir det super bra.. Men det trengs maaange lag for å få bra dek evne med denne. Den holder sinsykt bra, sommer som vinter. har kjørt 2 sesonger nå, begynner så vidt å se at den løsner litt. Brukte vannlig 'multona' lakk for å lakkere tromlene bak holder ikke riktig så bra... kanskje en sesong. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 17, 2005 Share Skrevet Mai 17, 2005 jeg glassblåste mine og lakkerte de lakksprøyte med bengalakk som jeg helte litt tynner i. Det fungerte utmerket og holder enda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Mai 17, 2005 Share Skrevet Mai 17, 2005 Jepp, kluet her er å gjøre skikkelig rent først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå