Gå til innhold

Chip trimming , hvor mye effekt egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har chippet alle bilene jeg har hatt, også en e30 325i. På denne bilen prøvde jeg også ut forskjellige chipper fra forskjellige leverandører.

Flyttet turtalssperren fra 6250 til 7000 o/min. Har ingen tro på å chiptrimme biler med lite volum uten turbo. Det er forsvinnende lite å tjene på dette. 325en gikk litt bedre, mistet draget på et høyere turtall enn før (kunne dra den litt lengre før giring) men dette er snakk om mikroskopiske forbedringer. Chippen jeg kjøpte skulle forandre effekten fra 170hk 225nm til 190hk 245nm så vidt jeg husker. Jeg hadde også K/N sportsfilter.

Prisen er så vidt jeg vet ikke avskrekkende så har du lyst å chippe så er da bare å kjøre på, men forvent ikke underverker. For meg var følelsen av å kjøre chippet bil uansett verdt pengene. Om den gikk så mye bedre var vel underordnet :D

Skrevet

de sier du skal få opptil 10-15% mer effekt. men en jeg kjenner chipa bmw'n sin og når han bremsa den i benk hadde han mindre hester... suger da :)

Skrevet
For meg var følelsen av å kjøre chippet bil uansett verdt pengene. Om den gikk så mye bedre var vel underordnet :D

Er det ikke litt av poenget at den går bedre? :?

Skrevet
Min er orginalt 211hk, AC Schnitzer har satt inn trimchip og de har garantert den til 245hk, står det på papiret.

i tilleg har jeg AC Schnitzer grenrør+ kn filter.

Så jeg tror jo større motor du har i utgangspungtet jo større økning har du i %'er

Så det kan stemme at jeg har en ca 15% økning....

Filteret gir jeg ikke mye for...og heller ikke chippen, men grenrøret tror jeg har en positiv innvirkning på motorens effekt. :D

jeg fikk kn filter, jeg merker god forskjell, og bensinforbruket datt ned. jeg har en 528 kompressor ca 300 hk

Skrevet

jeg er ikke en ekspert på chipping og slikt, men jeg vet det at det var en som chippet 3.0 l m3 e36 fra 286 hk til 307 hk.

Ikke lenge etter at Bjørn hadde kjøpt bilen, tok han turen ned til det anerkjente BMW- tuning firmaet Schrimner Motorsport i Nürburg. Det sitter to styringsbokser på M3'n og begge ble chippet om. Mange firmaer tilbyr bare chip til den ene boksen, og det gir ikke de samme resultatene. Bilen ble kjørt på rullende landevei, og nøye justert. Resultatet ble 307 hester, men det var ikke toppeffekten som imponerte Bjørn mest. Momentet ble merkbart bedre over hele registeret, og responsen på gassen ble en helt annen. Katalysatorene ble erstattet med en syrefast åpen potte, som gir et herlig racing-sound ved gasspådrag.

http://www.gatebil.no/index.php?id=307&pageid=116

Skrevet
jeg fikk kn filter, jeg merker god forskjell, og bensinforbruket datt ned. jeg har en 528 kompressor ca 300 hk

Gikk forbruket ditt ned etter du satte i filter? Eller har du chippet også?

Har hørt at man får ned forbruket en del med chip? Noen som kan bekrefte dette? Har en e39 528iA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...