Gå til innhold

Demontering av førersete e36

hagenisse
 Share

Anbefalte innlegg

Skal ha ut førersetet på bilen nå. 4 bolter, greit nok, men det er også noen kabler, hva er disse til? Kun varmesetet? Isåfall kan jeg vel bare kutte dem, siden varmesetet ikke virker likevel?

Virket også litt plundrete å få løs den klipsen om holder en ledning fra beltegreia. Noen tips her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ok, fant ut. Tydeligvis vært noen andre under her før, var utrolig mye stripsing.

Stripsingen er nok orginal. Det var iallefall stripset under mine seter også. :wink:

Jeg ville ikke klippet av noen ledninger. Finnes det ikke mulighet for å koble de ifra?

Hva skal du til med? Bøttestol på gang eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen svarte trips, disse er nok orginale. Men så var det flere hvite, de nekter jeg å tro at var orginale :) Men fikk det løst, var bare litt plundrete.

Hva skal du til med? Bøttestol på gang eller?

Jepp, men må finne ut hva jeg evnt. trenger av understell. Vet du noe om dette også, mr. e36-gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener Gaute har bøttestol i sin E36 Coupè. Kanskje han kommer med noen tips?

Vil tro det må lages til noe med mindre du kjøper ferdig tilpassede fester men det skulle vel ikke være noe problem? Bare å kappe til og sveise i sammen noe flatjern/vinkeljern det vet du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget understellet selv, og har ikke (trenger ikke) lengdejustering, siden det stort sett bare er jeg som kjører bilen. Det går an å kjøpe justerbare understell også. Vet det kan skaffes fra f.eks. www.czt.no

Kollevold Rally Import, Pedersens Racing og Gundersen Motorsport er firma som også kan levere understell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

La ikke merke til innlegget ditt før nå. Men ja, skjedde ikke noe spesielt når jeg tok ut setet, men hva gjør egentlig den setebelte-strammeren? Den er jo ikke koblet i nå, men beltet virker da fint for det?

Forøvrig har jeg nå et orginalt cobra-understell mekket for bilen. Det passer perfekt både til stolen og bilen og har lengdejustering, men er etter min mening litt for høyt. Jeg sitter en 2-3 cm høyere enn jeg egentlig vil. :? Må vel få noen til å lage det litt lavere. Hvor finner jeg folk som kan gjøre slikt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...