Gå til innhold

Hvordan sitter fjærene?

henry
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan fjærene sitter bak på E36? Sitter den bare i spenn? så dårlig ut med bolter..er vant med at fjærene er skrudd med en bolt fra undersiden, her så det bare ut som om den neserte spiralen lå rundt en slags "gummi-kopp" i bunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takker! da får jeg prøve d...kom ikke til med biltema fjærklemmene, så får prøve å finne på no annet..skjære av bolten på fjærklemmene, prøve å korte dem ned..se om d et mulig å komme til med dem da, for sku jo hatt på 2 stk, en på hver side av fjære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gjort, ikke noe problem når jeg tok av demperen! takk for tipset! :)

Da står det på 40mm apex fjærer bak, så har jeg også 60mm apex fjærer liggende som jeg tenkte jeg skulle sette på forran, men da er det vel slik at jeg bør bytte demprne også!

Burde vel satse på apex dempere å da, siden fjærene er det?

Er bare en type demper da til 60mm fjær?

Noen som vet ca priser for to slike dempere?

åssen vil det egentlig se ut? bilen vil jo stå i helling hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke fjærklemmer bak. Ta av demperen, press ned og dra fjæra ut. Var to når det ble byttet på min, gjør det sikkert endel enklere.

var det store jobben å skifte ut dempere og fjærer på bilen eller? får just.bart senkesett neste uke, og litt skeptisk til å begynne selv....

Noe du har erfart jeg IKKE bør gjøre liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare skiften bak forløpig, (kun fjærene da det bare var 40mm) dette var ikke noe problem!

Jeg skal ta forran neste helt tenker jeg, manglet dempere til å få satt på 60mm forran i dag!

Som nevt lenger opp her så er ikke fjærene bak skrudd, de sitter bare i "spennet" så for å få ut fjærene må du skru av demeren i bunn, da faller fjærbeinet lenger ned å det er bare å dra fjæra ut (må bruke litt makt, sitter på noen gummistyringer i topp og bunn)

For å montere det igjen, med den nye fjæra i, hjalp jeg bare til med jekken for å løfte fjærbeinet opp igjen til høyde med demperen, slik at bolten smatt på igjen!

skal ikke være noe problem dette!

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt fornøyd med bilsteinene mine jeg ;) Ca 1500,- pr side foran. Apex funker sikkert det også.

Ellers, jobben ja.. Bak er det greit, vi var to og brukte ca en halvtime pr. side bak første gang vi gjorde det. Skal godt gjøres å gjøre noe feil her. Foran er det mer stress, alt fra å få ut fjærbeinet (plundrete) til den evig kjedelige jobben med fjærklemmer..

Men med skikkelig verktøy burde det gå greit, vi manglet endel her. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte litt på d hagenisse, men har seg slik at jeg fikk med 40/60 fjærer når jeg kjøpte bilen...men kunne selvsagt kjøpt nye bekdempere til den bak å ja! får ta det når dem ryker...

Var ikke mer enn det måtte være med 17" rh felgene bak, flaks! hehe

Men, lurer fortsatt litt på detta da, når jeg skal sette på 60mm fjærene forran til uka:

Er bare en type demper da til 60mm fjær?

Noen som vet ca priser for to slike dempere?

åssen vil det egentlig se ut? bilen vil jo stå i helling hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...