Desloch Skrevet Mai 1, 2005 Share Skrevet Mai 1, 2005 Bestilte billig chip fra USA, rett og slett fordi den var så billig. Om den virker, gjenstår å se Uansett, det står at jeg skal finne "the IAT sensor plug", koble den fra, og koble chipen på den. Pluggen skal ikke kobles tilbake, så chipen plugges på en måte inn i stedet for. Hva gjør IAT-sensoren? Denne pluggen skal visstnok ha 2 ledninger. Hvor finner jeg denne pluggen? Bilder hadde vært fint Her er chipen: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 7967398244 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Mai 1, 2005 Share Skrevet Mai 1, 2005 This Power MOD is specifically made for an BMW 318/318IS AND E6/325/325IS 1988 and up. It will not work on any other make or model. Samme chipen til 318 og 325? Men ikke de mellom? Hørtes litt merkelig ut, men under 10 dollar + frakt var billig.. Er spent på å høre resultatet av dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2005 Jepp. Den skal visstnok måle lufttemperaturen og gi beskjed til ECU'en. Jeg tviler egentlig på at den gir 20 hk, men kanskje et par? Skal uansett kjøre ei strekning 5 ganger uten chip, og 5 ganger med, så får jeg se om det ble noe forbedring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Mai 1, 2005 Share Skrevet Mai 1, 2005 Sikker på att den passer til E36 og ikke bare E30? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2005 Sikker på att den passer til E36 og ikke bare E30? Sendte mail og spurte, og han svarte ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mai 1, 2005 Share Skrevet Mai 1, 2005 Syns det høres rart ut at en chip passer både E30 og E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Mai 1, 2005 Share Skrevet Mai 1, 2005 Høres ut som en spennende test! Lykke til Mort1=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
humayun Skrevet Mai 1, 2005 Share Skrevet Mai 1, 2005 jeg fiff samme powermod fra UK....jeg trodde jeg skal få en chip men...det som jeg fikk var resistor.....det sto på det at den skal utlevere 20+ hk....jeg tørte ikke å prøve den........venter på desloch's erfaring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2005 Jeg fikk og en resistor, og ikke en chip. Er vel derfor den kan brukes på flere biler. Så, dette er vel egentlig ikke det man forbinder med chip, selv om det kanskje går under den kategorien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-30 big Skrevet Mai 2, 2005 Share Skrevet Mai 2, 2005 Det derre der hadde jeg ikke tatt sjansen på å montere i nerheten av en bil i det hele tatt... lyder som joks å fanteri i mine ører. hadde nok verdsatt styrehjernen min mere en som så ja takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Mai 2, 2005 Share Skrevet Mai 2, 2005 Det er nok en måte å "manipulere" hjernen til å tro at lufttemperaturen en veldig lav ??? og dette fører til at motoren skal kunne gi mer bensin i blandingen. Problemet "i teorien" er bare det at hjernen hele tiden tar hensyn til målt lambdaverdi fra eksosen, og at den dermed vil justere blandingen etter det. Jeg vet egentlig ikke hvorvidt dette vil hindre den i å gi en fetere blanding, siden den under visse omstendigheter muligens kan finne det fornuftig å kjøre på fetere blanding. Det blir liksom bare masse spørsmål og lite svar, før man har målt resultatet. Jeg kunne veldig godt tenkt meg å måle resultatet med et "performance meter". Så slipper vi å lure på om det har noen virkning. Hvis det derimot virker bra, vil jeg også ha. IAT sensoren vil jeg anta er den som er nummerert som nummer 13 på denne siden: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iSmannen Skrevet Mai 2, 2005 Share Skrevet Mai 2, 2005 "You try, we buy" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet Mai 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2005 Hva er egentlig ulempene med denne? Må jo ha noen, siden biler ikke leveres originalt med dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Mai 2, 2005 Share Skrevet Mai 2, 2005 Hva er egentlig ulempene med denne? Må jo ha noen, siden biler ikke leveres originalt med dem Ulempen er at den "lurer" motorstyringen til å lese feil temperatur i innsugsluften. Hva man oppnår med dette er jeg ikke sikker på. Derfor har jeg veldig lyst til å måle om den har noe effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet Mai 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2005 Bruker den mer bensin da? Må jo være noen ulemper med at man på en måte kobler ut den måleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå