Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Styling er ikke godkjent grunn for å få små-skilt.

Har en kompis som kjører Golf, han kjøpte den fronten, og skiltet skjuler snart alle detaljene.. Han fikk ikke nye skilt, fordi styling er ingen gyldig grunn. 8-[

Skrevet

Jeg hadde lite skilt på caben. Søkte på biltilsynet, men d gikk dårligt. Fikk laget et skilt på et reklame byrå i byn, kosta 200kr. Og såg MEGET bra ut!!

Men selvfølgelig ikke lovlig, men d gikk en stund :wink:

Cabby_9.sized.jpg

Ble stoppa i august på vei hjem fra østlandet, hadde ikke org. skiltet med meg, fikk 1500kr i bot :x Fikk lov å kjøre hjem og bestille nytt skilt,hehe.. Og fikk beholde d lille skiltet 8)

Skrevet

Gå på biltilsynet og spør.. Di tok bilde av min, så endte di d inn en plass. Men jeg fikk jo nei, fordi jeg hadde plass til stort skilt, men tror du ligger godt an :wink:

Skrevet
vist du ikke har med deg d andre skiltet kan du få 5000 i bot :)

Nå tror eg du snakker litt over deg her...

Eg ble stoppet i teknisk med mitt "lille skilt" påmontert. Eg hadde ikkje med det vanlige skiltet i bilen.

Resultat; 2500,- i bor for dokumentforfalskning og øyeblikkelig inndragelse av det lille skiltet. Pluss en liten plett på rullebladet og da, som bonus.

Skiltet var det kopparvikdalen skiltdesign som hadde laget for meg, etter en henvendelse til de via mail. 300kr tror eg inkl frakt. Så dønn ekte ut.

Lator som lager skiltene til Biltilsynet i Bergen, kan ikkje lage slike skilt til deg, da de kan miste kontrakten med Biltilsynet. Det de imidlertidig KAN gjøre, er å lage "tulleskilt", dvs skilt med tekst i samme format og utførelse som ett reg skilt. f.eks "RISKOKER" som eg hadde på min Mazda..

Du får heller ALDRI godkjent en BMW med lite skilt. Dette gjelder forsåvidt ALLE andre biler som har tidligere har hatt ett "vanlig" skilt påmontert i Norge.

Skrevet

Jeg har laget mitt skilt selv. :D

flat aluplate

kvit reflex teip

tre lag med foliebokstaver inder reflexen.(ser 'stanset' ut)

sorte teip bokstaver oppå

ser helt ut som originale

blitt stoppet i teknisk-k. ingen kommentar fra dem!!! :D

Digital1492.jpg

laget grønne skilter og til "sjefen" :-)

men sporet litt av fra trå'en her

LATOR heter de som lager bilskilt i Bergen! men du må vist innom biltilsynet først tror jeg. merkelig system ihvertfall

Skrevet
Jeg skulle laget meg noen skilter jeg kunne valg selv hva som skulle stått. Noen som vet hvem som lager dette?

Litt lenger oppi tråden står det :wink: :

Eg ble stoppet i teknisk med mitt "lille skilt" påmontert. Eg hadde ikkje med det vanlige skiltet i bilen.

Resultat; 2500,- i bor for dokumentforfalskning og øyeblikkelig inndragelse av det lille skiltet. Pluss en liten plett på rullebladet og da, som bonus.

Skiltet var det kopparvikdalen skiltdesign som hadde laget for meg, etter en henvendelse til de via mail. 300kr tror eg inkl frakt. Så dønn ekte ut.

Lator som lager skiltene til Biltilsynet i Bergen, kan ikkje lage slike skilt til deg, da de kan miste kontrakten med Biltilsynet. Det de imidlertidig KAN gjøre, er å lage "tulleskilt", dvs skilt med tekst i samme format og utførelse som ett reg skilt. f.eks "RISKOKER" som eg hadde på min Mazda..

Du får heller ALDRI godkjent en BMW med lite skilt. Dette gjelder forsåvidt ALLE andre biler som har tidligere har hatt ett "vanlig" skilt påmontert i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...