earl-t-james Skrevet Mai 3, 2005 Share Skrevet Mai 3, 2005 er ventil tikking av 535´en, prøvde å justere ventilklaringene. da viste d seg at alle ventilene var stilt til 0,20-0,25mm klaring, i haynes boka som jeg har står det at d skal vere 0,30 mm klaring. jeg justerte de til den klaringa som sto i haynes boka.. da blei tikkinga verre men akkurat som om bilen gikk reinere og responsen var bedre, kan dette stemme?? Og hva er det egentli som gjør att den tikker? akkurat som om det er værst når bilen er varm.. kammen til innsugss ventilen på syl 2 var noe slitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Mai 3, 2005 Share Skrevet Mai 3, 2005 har samme problem, nå sier de jeg skal bytte olje.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Mai 3, 2005 Share Skrevet Mai 3, 2005 Prøv og bytt olje,du trenger ikke noe tynn syntetisk olje på en M30 motor. Alf Lie Motor anbefaler mineralsk olje eller del syntetisk som tilfredstiller kravene fra BMW.Alf Lie sverger forøvrig til Pennzoil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
earl-t-james Skrevet Mai 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2005 Oljeskift står for tur så da prøver jeg det før jeg gjør noe mer.. Er usikker på hvilken olje som er på bilen nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mai 4, 2005 Share Skrevet Mai 4, 2005 netilene skal vel justerest til 0.15 når motoren er varm og 0.20 når den er kald. d gjør jeg vertfall med alle mine og di pekker ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå