earl-t-james Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 er ventil tikking av 535´en, prøvde å justere ventilklaringene. da viste d seg at alle ventilene var stilt til 0,20-0,25mm klaring, i haynes boka som jeg har står det at d skal vere 0,30 mm klaring. jeg justerte de til den klaringa som sto i haynes boka.. da blei tikkinga verre men akkurat som om bilen gikk reinere og responsen var bedre, kan dette stemme?? Og hva er det egentli som gjør att den tikker? akkurat som om det er værst når bilen er varm.. kammen til innsugss ventilen på syl 2 var noe slitt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth BMW Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 har samme problem, nå sier de jeg skal bytte olje.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M6 Bjørn Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Prøv og bytt olje,du trenger ikke noe tynn syntetisk olje på en M30 motor. Alf Lie Motor anbefaler mineralsk olje eller del syntetisk som tilfredstiller kravene fra BMW.Alf Lie sverger forøvrig til Pennzoil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
earl-t-james Posted May 4, 2005 Author Share Posted May 4, 2005 Oljeskift står for tur så da prøver jeg det før jeg gjør noe mer.. Er usikker på hvilken olje som er på bilen nå.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Rune Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 netilene skal vel justerest til 0.15 når motoren er varm og 0.20 når den er kald. d gjør jeg vertfall med alle mine og di pekker ikke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now