Diezelpower Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Noen som vet hvordan det høres ut med 4 rørs M5 eksos? Jeg har diesel, og vil ikke at det skal høres helt lego ut. Gjør det nå bare for syns skyld, men om det hadde vært litt fetere lyd, hadde det nå vært litt kult og... Link to comment Share on other sites More sharing options...
skillbill Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 jeg har selv tidligere spurt ang 4x potter bak, som svar fikk jeg at "har du ikke stor motor med masse HK, bør det ikke se sånn ut heller" ;) jeg har nå bare 316i da, og du har 525D, så du har vell LITT mer hk enn meg, men uansett tror jeg ikke det er mye lyd-forskjell på om du har 2xpotter eller 4x! MEN! mener du SELVE original M5-eksos-systemet, eller tenker du KUN på 2xdobble vanlige effektpotter (som ser ut som M5)? er vel litt forskjell på original M-utstyr og annet "vanlig" effekt-utstyr men uansett burde jo effektpotte på bilen din gi ganske t0ff lyd! har hørt 525 med eff.anl før, men det var bensin og ikke diesel, veit ikke om det har så mye og si jeg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Arne Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 4 rør er for M utgaven, alt annet blir over-kill!!! selv har jeg en V8 men kunne aldri tenkt meg å fått på 4 rør på denne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten318 Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Har man lyst har man lov mener jeg. Men å spørre om personlige meninger til folk blir jo som å spørre veggen. Noen liker det noen liker det ikke. min mening: 4 rør er 2-3 for mye. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaggEn Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Jeg syns det hadde vært fett. Skal man sette på m5 styling så er jo 4 enderør et must for resultatet.. Men spørsmålet her var jo egentlig hvordan en diesel bil vil høres ut med effektanlegg?? Noen som vet?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten318 Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 VET ikke, men tror da at du får grommere og høyere kakling på en måte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diezelpower Posted May 5, 2005 Author Share Posted May 5, 2005 Dersom jeg hadde hatt en bensiner hadde jeg ikke stusset i det hele tatt. Den forrige E46 328'en jeg hadde var GJENNOMFØRT, og det vil jeg at denne skal bli også. Min mening er at 5-serie med M-hekk uten 2-4 rør som stikker ut, om det er diesel eller ikke ser utfattelig dumt ut! Da er det ingen hensikt med M-hekken i det hele tatt. Det ser ikke kult ut! Jeg skal ha M-front, hekk, speiler og sideskjørt. Om bilen min er en M5 eller ikke er for meg knekkende likegyldig. Jeg har pr idag 163hk og 350Nm. Chipper jeg den noe jeg kommer til å gjøre, får jeg ca 200hk og ett dreiemoment på 450Nm. Dersom jeg hadde hatt en "strikkmotor" på 1,6l eller en gammel bil hadde jeg aldri lagt pengene i denne type styling. Jeg er veldig bilinteressert, og derfor legger jeg så mye penger i bil også. Jeg er dog ikke interessert å ha M5-eksos dersom jeg får diesel-"knatringen". Den sykeste lyden av ett eksosanlegg jeg hittil har hørt var fra min 328 med supersprint anlegg hele veien med grenrør og uten kat!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pauls1 Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 den råeste lyden jeg har hørt fra en bil, var fra en E34 525TDS me automat og stor bakpotte. helt annen lyd en fra bensin motorer, men faen så pen. eneste når den sto på tomgang dieselknatringen kom frem litt.. men ikke mye! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Men snakker du om originalt M5-anlegg, eller hva mener du? Tror ikke originalt M5-anlegg er tingen på en 2.5-liters diesel.. men vet jo ikke. Kjell Rune sin 325tds hadde jo gromlyd. Vet ikke hva som satt i den. Det ligger ute lyd/filmklipp av den her et sted. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmw320i_coupe94 Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Broren min hadde 4x effektpotter på sin 325, så rått ut.... helt til han begynte kjøre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Skal du ha potter på begge sider bak på en E39, som ikke er original M5, så må du fjerne reservehjulsbrønnen for å få plasspå høyre side. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diezelpower Posted May 7, 2005 Author Share Posted May 7, 2005 Beklager Tåmi... Det er der du tar feil.... Sjekk denne linken: http://www.schmiedmann.com/DisplayProdu ... gAnchor619 Det er da du skjønner du tar feil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWE34 Posted May 7, 2005 Share Posted May 7, 2005 funka jo bra den linken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaggEn Posted May 7, 2005 Share Posted May 7, 2005 Ja skal passe den vel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pauls1 Posted May 7, 2005 Share Posted May 7, 2005 det blir rått!! kjør på!! "diesel-power" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now