Gå til innhold

BMW 316i 2005mod


 Share

Anbefalte innlegg

BMW 316iT Touring

Eksteriør: IMOLAR™D

Interiør: STOFF LASER/ALCANTARA (ANTHRAZIT ! SCHWA

Ekstrautstyr på denne bilen

Sportsfjæring

M Sportspakke II

Sportsseter for fører og forsetepassasjer

Tåkelys

Kjørecomputer

M sportsratt i skinn

M Aerodynamikkpakke II

Edition Sport

Individual Shadow-line høyglans

Individual solbeskyttende vinduer

Interiørlister "Alu cube" sort

Individual taktrekk, antrasitt

M Lettmetallfelger, dobbeleke 68

Transportbeskyttelse

Standardutstyr

Dynamisk stabilitetskontroll DSC III

Lettmetallfelger, Ellipsoideke 46

Klimaanlegg

Bortfall av modellbetegnelse

Takreling

Varseltrekant og førstehjelpsskrin

Røykepakke

Oppvarmbare forseter

Lyktespylersystem

CD-spiller

Radio BMW Business

Hvite blinklys

dette utstyret har den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkje for å være frekk, (noen her kjører jo faktisk 316 (!)) men tipper en 316 går som en 316 ja, du er jo vant med biler som går litt og kjell rune, har ikkje kjørt nye 316, men motormessig blir det jo samme gamle, i den forstand at den går dårlig.......(fryktelig dårlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi!!!Stor i kjeften eller??? :twisted:

he he he. jag har helt erlig aldri hatt en 316. jeg har hatt alle andre 3 serien men ikke så litn liksom. :) ikke for og fornerme deg vet du. :klemme:

Heheh, I know ;) Jeg synes ærlig talt ikke at min er daukjørt asså... og jeg har prøvekjørt ganske mange spreke biler etterhvert! Den veier vel mindre en en sedan/coupe da, og det er forutsett at det kun er meg i bilen! Med passasjerer på så går det litt treigt etterhvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel litt mere hk og i e46´n da. spørs om jeg får sitte på med deg en tur når jeg skal til stavanger neste gang ;)

heheh, treffer jeg på deg, så skal du selvfølgelig få sitte på en tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 316iT Touring

Eksteriør: IMOLAR™D

Interiør: STOFF LASER/ALCANTARA (ANTHRAZIT ! SCHWA

Ekstrautstyr på denne bilen

Sportsfjæring

M Sportspakke II

Sportsseter for fører og forsetepassasjer

Tåkelys

Kjørecomputer

M sportsratt i skinn

M Aerodynamikkpakke II

Edition Sport

Individual Shadow-line høyglans

Individual solbeskyttende vinduer

Interiørlister "Alu cube" sort

Individual taktrekk, antrasitt

M Lettmetallfelger, dobbeleke 68

Transportbeskyttelse

Standardutstyr

Dynamisk stabilitetskontroll DSC III

Lettmetallfelger, Ellipsoideke 46

Klimaanlegg

Bortfall av modellbetegnelse

Takreling

Varseltrekant og førstehjelpsskrin

Røykepakke

Oppvarmbare forseter

Lyktespylersystem

CD-spiller

Radio BMW Business

Hvite blinklys

dette utstyret har den. :)

Synes bare det er hysterisk morsomt at BMW opererer med 'bortfall av modellbetegnelse' som "ekstrautstyr".

Men ellers har jo bilen alt det riktige utstyret og nydelig farge. Motoren til faceliften ble jo forøvrig oppgradert fra 105 til 115 hk i sin tid. Jeg fikk låne en facelift 316i touring en gang jeg hadde min på verksted og jeg synes å huske at den gikk helt greit. Men alt er jo relativt. Og så er det jo vanskelig å skrive nøyaktig hvordan en motor føles ettersom alle har ulike referanser. For min mor er jo 320i en sportsbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører 2000 316i 1.9L 105hk, den er helt grei både til bykjøring og langkjøring, men jeg må være ganske aktiv med giringa for hele tida å føle at det er noe og hente, når jeg trykker på gassen ;) trenger liksom godt med turtall før den er på G, for og si det sånn..

Da bilen var på verksted hadde jeg 316i touring som lånebil, samme motor, men 2003 mod, og jeg merka ganske bra forskjell da, men den bilen hadde gått under 15-20k KM da, og min har gått et stykke over 100k :D

Men du er jo vant til m5 og 325i, så motormessig blir du nok skuffa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører 2000 316i 1.9L 105hk, den er helt grei både til bykjøring og langkjøring, men jeg må være ganske aktiv med giringa for hele tida å føle at det er noe og hente, når jeg trykker på gassen ;) trenger liksom godt med turtall før den er på G, for og si det sånn..

Da bilen var på verksted hadde jeg 316i touring som lånebil, samme motor, men 2003 mod, og jeg merka ganske bra forskjell da, men den bilen hadde gått under 15-20k KM da, og min har gått et stykke over 100k :D

Som nevnt ovenfor så innebar faceliften i 2002 også oppgradering av motor. Ergo har ikke 2000 og 2003-modell samme motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører 2000 316i 1.9L 105hk, den er helt grei både til bykjøring og langkjøring, men jeg må være ganske aktiv med giringa for hele tida å føle at det er noe og hente, når jeg trykker på gassen ;) trenger liksom godt med turtall før den er på G, for og si det sånn..

Da bilen var på verksted hadde jeg 316i touring som lånebil, samme motor, men 2003 mod, og jeg merka ganske bra forskjell da, men den bilen hadde gått under 15-20k KM da, og min har gått et stykke over 100k :D

Som nevnt ovenfor så innebar faceliften i 2002 også oppgradering av motor. Ergo har ikke 2000 og 2003-modell samme motor.

jeg mente samme effekt, altså kw! beklager! jeg sjekka vognkortet på lånebilen (316i touringen) for og sjekke der hvor mye mer kw det var på den i forhold til min, og til min store overraskelse stod det faktisk samme tall/verdi som på min 2000mod 316i sedan! dette kom som et ganske stort sjokk siden touringen gikk ganske så merkbart mye bedre enn min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette da en skrivefeil i vognkortet? siden dere mener (og det stemmer sikkert:D) at motoren også ble oppgradert?

Det er nemlig dette jeg baserte mitt utsagn på, ang. at motoren var den samme, men der tok jeg sikkert feil.

Men merkelig rart da at det faktisk stod samme antall kw i begge vognkort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...