Guest Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 I carporten står motoren som skal snart i E30. En 1985 2,3 liter. Tenkte jeg kunne bytte litt deler på den siden det er mye lettere, men va har jeg glemt??: rotor fordelerlokk plugger registerreim+spennrulle viftereim børster til dynamo bunnpannepakning(tidl. eier har brukt rød gugge) div. sprukne slanger,vakum og kjølevann god fridag i morgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivanskjavik Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 hva med diverse tetteringer (simmeringer) på kammen, veiva å bak svinghjulet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ettertenning Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 eg ville slipt ventilene skiftet ventil tettninger og simmeringer diverse tetninger som nevn ovenfor kanskje stempel fjører også siden du har den ut av evt veiv og råde lager Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 viss jeg bestiller et pakningsett, er det simmeringer og\eller o-ringer i settet? har ikke undersøkt. hvor vanskelig er det å bytte simerringene framme og bak? hvor vanskelig er det å bytte ventiltetninger og slipe ned?? har skrudd endel, men ikke gjort slik jobb. må man ha nye større ventiler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ettertenning Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 det er ikkje vanskelig men det må gjøres grundig! tar litt tid! slipe ventiler er greit men det tar tid! og du bruker di gamle ventilene med mindre di er ødelgagt, eg veit ikkje ka som følger med i pakknings settet. du får ringe og spørre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts