Jump to content

Kamaksel M20 kompressor?


325e
 Share

Recommended Posts

Mye frem og tilbake med motorplaner :?

Men har sett litt på Lysholm sine kompressorer, og det frister litt.

Prismessig skal det havne ganske likt med turbo. Og skulle man få en teknisk innkalling på bilen, er det mye enklere å fjerne den igjen.

Men spørsmålet er:

Er det best å bruke en typisk turbokam, eller er en na kam å foretrekke her?

Skulle gjerne ha visst dette, da toppen snart skal overhales.

Link to comment
Share on other sites

Et teknisk spørsmål som kan være veldig komplisert..Det kommer mye an på hvordan bilen skal brukes, antall hk osv++. En spesiell kam er dyr og skal du ikke hente ut ektstremt med hester er nok en original kam god nok. Uansett bør du kontakte feks. VS motor og diskutere saken for å få et skikkelig svar.

Link to comment
Share on other sites

Det sikreste i dette tilfellet er å måle hvor mye klaring du har mellom stempel/ventiler nå. Legg plastalina på toppen av et stempel, monter topp med kam & register og drei veiva etpar runder. Avtrykkene i plastalinaen kan måles og viser klaringen med den kammen du har nå. Hvor mye den åpner er enkelt å måle med toppen demontert. Resten er enkel matematikk :) Du bør ha litt margin å gå på vel & merke..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...