Gå til innhold

Kamaksel M20 kompressor?


325e
 Share

Anbefalte innlegg

Mye frem og tilbake med motorplaner :?

Men har sett litt på Lysholm sine kompressorer, og det frister litt.

Prismessig skal det havne ganske likt med turbo. Og skulle man få en teknisk innkalling på bilen, er det mye enklere å fjerne den igjen.

Men spørsmålet er:

Er det best å bruke en typisk turbokam, eller er en na kam å foretrekke her?

Skulle gjerne ha visst dette, da toppen snart skal overhales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et teknisk spørsmål som kan være veldig komplisert..Det kommer mye an på hvordan bilen skal brukes, antall hk osv++. En spesiell kam er dyr og skal du ikke hente ut ektstremt med hester er nok en original kam god nok. Uansett bør du kontakte feks. VS motor og diskutere saken for å få et skikkelig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sikreste i dette tilfellet er å måle hvor mye klaring du har mellom stempel/ventiler nå. Legg plastalina på toppen av et stempel, monter topp med kam & register og drei veiva etpar runder. Avtrykkene i plastalinaen kan måles og viser klaringen med den kammen du har nå. Hvor mye den åpner er enkelt å måle med toppen demontert. Resten er enkel matematikk :) Du bør ha litt margin å gå på vel & merke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...