Gå til innhold

Å holde fingrene av fatet... (17" BBS CH stjålet)

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Og hadde de tatt bilen kunne man vært glad det ikke var huset som brant opp!

Poenget var jo ikke at han ble frarobbet de helt store summene, men det er så pokkers unødvendig. En pils eller en bil, det er fortsatt noen som eier den.

Menmen.. Satte akkurat i låsebolter på mine felger. Får håpe det bidrar til at bilen får stå i fred. Så det var 300,- for å bytte ut fire velfungerende bolter... :roll:

Og joda, greit nok at de satte den på leca-blokker, men den stod jo nedpå med navene, og på den ene siden hadde de bomma og klarte å knekke festestaget til stabilisatorstaget. Masse unødvendig stress, pluss at han har 4.000,- i egenandel.

Joda, jeg sier ikke at det ikke er vanvittig irriterendes selv om ting alltid kan gå ti ganger så ille. Sånne idioter skulle fått seg en skikkelig på snuten spør du meg.

Syns forresten forslaget om kraftig lampe med bevegelsessensor var et godt forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å bli frarobbet fire felger, bilen sto ihvertfall igjen! Mor og fars e39 520iA ble tatt i fjor høst og det ble sinnsykt mye stress! Man har jo bare leiebil for så og så lenge, men hva skal man gjøre til oppgjøret fra forsikringsselskapet kommer? De er vel ikke kjent for å være kjappet i ligaen?

Bilen er vekke den... Det samme er de nydelige 17" Rondell-felgene som sto på. Hadde de bare tatt den med stålfelger og hjulkapsler. :lol:

Åssn klarte de å stjele en E39? Den har jo EWSII startsperre! Skal være umulig å stjele de uten nøkkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en på forumet her som skal selge 4 slike felger nå!!

http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=6357

Øøøhh... Kansje du skulle lese den annonsen engang til, bimmerdude....?!?!? :roll:

18" BBS-felger ø. kj. til 5-serie

felger som passer 5-serien (E-34 og E-39) 8.5" bredde.

BBS RK, BBS RX og den BBS felgen som har "chrome" finnish (husker ikke navnet), er av interesse. kan vurdere andre BBS modeller.

har evt 17" i bytte hvis int.

Felgene MÅ være runde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist dere har mulighet så går det an og parkere bilen i en bratt nedover bakke! da er det jo neste umulig og jekke den opp!

haha.. får vel låne en gravemaskin med fra jobben på mandag å lage en bakke her da :lol: hmm.. kanskje vanskelig med bakke inn i karporten? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å bli frarobbet fire felger, bilen sto ihvertfall igjen! Mor og fars e39 520iA ble tatt i fjor høst og det ble sinnsykt mye stress! Man har jo bare leiebil for så og så lenge, men hva skal man gjøre til oppgjøret fra forsikringsselskapet kommer? De er vel ikke kjent for å være kjappest i ligaen?

Bilen er vekke den... Det samme er de nydelige 17" Rondell-felgene som sto på. Hadde de bare tatt den med stålfelger og hjulkapsler. :lol:

Åssn klarte de å stjele en E39? Den har jo EWSII startsperre! Skal være umulig å stjele de uten nøkkelen.

Min teori er at det er noen hos BMW nede i Tyskland (importbil) som har vært utro. "Alle" er til salgs for en sum vet du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe en kraftig lampe (min er på 150W) med bevegelsessensor, montere et kraftig gitter foran glasset (så det ikke bare er å kaste en sten på lampen) og koble sensoren til et videokamera (altså av/på) ? Husk å sette opp advarsel/info om videoovervåking...i Danmark er det ok så lenge overvåkingen kun er på egen eiendom/tomt. Ingen banditter (les: amatører) med respekt for seg selv står midt i glaninga og avmonterer 4 hjul... :twisted:

Nice!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...glad at bilen min stort sett står i privat avlåst garasje...med alarm/bevegelsesensor....

d.v.s at det er masse arbeidsro dersom du kjem deg inn i garasjen og deaktiverar alarmen då...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe en kraftig lampe (min er på 150W) med bevegelsessensor, montere et kraftig gitter foran glasset (så det ikke bare er å kaste en sten på lampen) og koble sensoren til et videokamera (altså av/på) ? Husk å sette opp advarsel/info om videoovervåking...i Danmark er det ok så lenge overvåkingen kun er på egen eiendom/tomt. Ingen banditter (les: amatører) med respekt for seg selv står midt i glaninga og avmonterer 4 hjul... :twisted:

Lampe med bevegelsessensor er en god idé, men er redd det muligens blir forstyrrende for de som sover der. Det er nemlig hybler/leiligheter på lang lang rekke i to etasjer rundt ved alle parkeringsplassene. Felgene ble stjålet 6 meter fra vinduene til fire hybler..

I tillegg er det allerede "gatelys", men de er svake.. sannsynligvis for å ikke være forstyrrende for skjønnhetssøvnen til flittige (hah!) studenter.

Kameraløsningen blir nok for mye pes, men bevegelsessensor-løsningen kan jeg muligens tipse studentsamskipnaden med. Hadde vært ålright med noe slikt. En annen løsning vi tenkte på var webcam i vinduene på hyblene. Trenger jo ikke gjøre ting så vanskelig... ;)

Eg har DEFA jekkesensor, å den fungere kjempe bra, kan anbefales te de som allerede har DEFA alarm

Hvilke defa alarmer passer den til? 600 XG?

Er ganske sikker på at den kan kobles til alle Defa-alarmer. Tror det er den samme modulen til alle sammen. Ligger på rundt tusenlappen til min 800-serie.

Er en på forumet her som skal selge 4 slike felger nå!!

http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=6357

Takk for tipset, men det står ikke noe om at det er CH han har til salgs/bytte, eller BBS i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...