Gå til innhold

bensinlekasje M43 motor


316I
 Share

Anbefalte innlegg

Oppdaget i går at det luktet ganske stivt av bensin i kupeen når jeg kjørte vifteannlegget på bilen :( så idag kikket jeg i motoren og ja, der fant jeg lekasjen. Det rant sakte nedover blokka, men tror ikke det er noen slange som er sprøkke, siden det er rør på den øverste delen som går inn til motoren. Så det jeg lurte på er om det mye jobb å skifte ut rørene som går den siste delen inn til motoren? noen som har noen erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en liten slangebit imellom de stålrørene og dysene.Er ihvertfall det på min m42 motor.Du ser de ikke før du skrur av innsuget isåfall.Mine var morkne.Bytt begge slangene og alle fire klemmer isåfall..Har jeg gjort=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, disse var morkne hos meg også.

Tok nettopp en stor utskiftning av alle bensinslanger i motorromet, noe jeg anbefaler alle med eldre biler til å gjøre. Det er både dyrt og farlig å ha en bensinlekasje.. :o

Edit: Disse slagene du mener ja?

skruing8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok den slangen som du skiftet ja. men på motoren min er eksosutløpet fra motoren på andre siden, så det er ikke akkurat livsfarli å kjøre med bilen min, men det er ikke noe hyggelig, for plutselig kan det skje noe, og jeg har ikke lyst til å bli grilla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...