Gå til innhold

Fra firer til sekser!?


turbo4x4
 Share

Anbefalte innlegg

Hva må gjøres for å sette inn en sekser i 316/318 E30?

Er det forskjell på 316 og 318?

Tenker på motorfester, radiator, girkasse å andre småting...

Tenkte å bygge en morsom E30 med ca 300hk, men har ingen E30 akkurat nå. Er veldig int. i å bytte til meg et bra karosseri, eller andre gromdeler. Har en Polaris Indy XCR 600 96 mod.

Bilen må være kjørbar da jeg vil plukke ned bilen selv...

Har du noe bra ken du ringe meg på 41631035.

Hilsen Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316 og 318 er så og si like i understell, motor (mindre slagvolum) og drivverk.

For å gå fra 4er til 6er vet jeg ihvertfall at du må legge om til skivebremser bak (hvis du skal ha 2,5L eller større). De orginale bremsene mener jeg skal være godkjent til 136hk.

Så skal du ha 300hk burde du enda forbedre bremsene yttligere enn det som står på en 325, som er godkjent til ca 220hk.

Du må selvfølgelig ha større radiator og du trenger oljekjøler.

Motor og ledningsnett passer over uten store modifikasjoner.

Men du må vel bytte både fram og bakstilling + mellomaksel for at den skal tåle kreftene :roll: .. Da kan man kanskje spørre seg selv om det er verdt det? Hvorfor ikke bare kjøpe en bil som det har stått 6er i, og bygge på den. Det sparer deg for en god del arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte skjer det da? hehe... kjør forsiktig så går det bra, det finnes så utrolig mange biler som ikke er det det står i vognkortet! så det går sikkert bra! Lykke til!

Hvor ofte kjøres det forsiktig med 300hk? Har selv store problemer med å holde meg på matta med 200 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte skjer det da? hehe... kjør forsiktig så går det bra, det finnes så utrolig mange biler som ikke er det det står i vognkortet! så det går sikkert bra! Lykke til!

d var kanskje d dårligste utspillet jeg har hørt. hvor ofte skjer d ja. d kan fort skje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garantere deg at hvis du putter 300 hk i en e30 så kommer du ALDRI til å kjøre pent. Den er for lett, til å klare å holde hastigheten nede. 1 2 3 der var du oppe i 200 km/t. Å da går det fort til helvete når du kjører på en 50 sone vei. Snakker om erfaring. kjøp heller en 320i å bytt ut til 325 motor. Er ikke så lett å se forsjell på de 2. Er ikke sikker, men jeg tror du skal ha litt skillz for å se forsjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte skjer det da? hehe... kjør forsiktig så går det bra, det finnes så utrolig mange biler som ikke er det det står i vognkortet! så det går sikkert bra! Lykke til!

...Seriøst utspill!

Ting er feit når redskapen er feit og godkjent....ingen problem å sette porschemotor på ei trillebår, med kult dersom du får det registrert og TUV godkjent! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garantere deg at hvis du putter 300 hk i en e30 så kommer du ALDRI til å kjøre pent. Den er for lett, til å klare å holde hastigheten nede. 1 2 3 der var du oppe i 200 km/t. Å da går det fort til helvete når du kjører på en 50 sone vei. Snakker om erfaring.

Øhh :roll:

Altså, det kommer an på personen som kjører bilen :wink:

Det er ikke bilen som bestemmer hvor fort den skal kjøre, det er det personen bak rattet som gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...