Gå til innhold

Risting i E39 grunnet dekk/felger


venture2076
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 99 540IAT som er en deilig bil. Hadde ingen problemer med vinterdekk. Så monterte jeg sommerdekk og da begynte det. Måtte først kjøpe fire nye felger fordi de var firkantede. Gjorde så dette. Det ristet fremdeles. En uke senere kjøpte jeg fire nye dekk. Da fant de at jeg allerede hadde kjørt i filler en felg. Denne er nå på Dekkpartner i Oslo for utretting. Har lånefelg og det rister fremdeles så hva kan det være?

Har nå byttet fire felger og fire dekk og det begynner å bli dyrt. Og ikke minst frustrerende.

Det er blitt diskutert senterringer, men de fikk de ikke på. Det var 2millimeters ringer de prøvde med.

Begynner å bli gal. Noen med erfaringer fra dette? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få sjekket den store foringa på hjulopphenget bak,den skaper ofte trøbbel.Kan se bra ut,men har flere ganger sett at når de har blitt demontert er de sprekte og det gir vibrasjon.Kan også skyldes kast i hjullager.E39 touring har forøvrig hatt en aksjon på just. av bakluke som kan medføre vibrasjon,men er nok ikke det som er problemet ditt.Tipper du har dårlige foringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få sjekket den store foringa på hjulopphenget bak,den skaper ofte trøbbel.Kan se bra ut,men har flere ganger sett at når de har blitt demontert er de sprekte og det gir vibrasjon.Kan også skyldes kast i hjullager.E39 touring har forøvrig hatt en aksjon på just. av bakluke som kan medføre vibrasjon,men er nok ikke det som er problemet ditt.Tipper du har dårlige foringer.

jeg er enig med deg, få en BMW verksted å sjekke bilen, du har nok foringer som ikke er bra, hva skjer nor du bremser blir det verre :(8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 99 540IAT som er en deilig bil. Hadde ingen problemer med vinterdekk. Så monterte jeg sommerdekk og da begynte det. Måtte først kjøpe fire nye felger fordi de var firkantede. Gjorde så dette. Det ristet fremdeles. En uke senere kjøpte jeg fire nye dekk. Da fant de at jeg allerede hadde kjørt i filler en felg. Denne er nå på Dekkpartner i Oslo for utretting. Har lånefelg og det rister fremdeles så hva kan det være?

Har nå byttet fire felger og fire dekk og det begynner å bli dyrt. Og ikke minst frustrerende.

Det er blitt diskutert senterringer, men de fikk de ikke på. Det var 2millimeters ringer de prøvde med.

Begynner å bli gal. Noen med erfaringer fra dette? :(

Har det samme problemet her.

Byttet bremseskiver og klosser foran og dette hjalp ganske mye, men har fremdeles risting i ca 70-80 km/t, men ikke hele tiden.

Har sjekket foringene og disse er ikke slitte.

Tror det har noe med senterringene å gjøre. De som følgte med passet ikke så jeg måtte presse de på med makt.

Skal ut nå å få tak i nye felger/dekk håper dette hjelper.

Begynner å bli lei av å bytte felger nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier at det er replica felger som ikke skal ha senterringer. Iøvrig er de felgene levert fra samme fabrikk som BMW kjøper felger fra, og de er med andre ord like bra. Men mangler BMW stempel inne i felgen. Koster en brøkdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...