Gunnar Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 Har hørt veldig mye bra om Meguiars også. Mange bilpleieforretninger som bruker den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 ska se om æ finner det. alle anbefaler jo autoglym, så da må vel æ åsså "glymme" bilen.. heh Hvis du har mørk bil så ville jeg prøvd AutoGlym Ultra Deep Shine. En helt ny mikstur spesielt utviklet for mørke lakktyper. Jeg prøvde den for en ukes tid siden, og resultatet ble fantastisk bra. Sammen med Extra Gloss Protection er den gull. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivanskjavik Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 Hvis du har mørk bil så ville jeg prøvd AutoGlym Ultra Deep Shine. En helt ny mikstur spesielt utviklet for mørke lakktyper. Jeg prøvde den for en ukes tid siden, og resultatet ble fantastisk bra. Sammen med Extra Gloss Protection er den gull. ok, ja har mørk bil. lakken er ganske så matt i toninga. skal være diamant sort, men er blitt en anelse grå. hjalp på med vanlig polering. ble nesten bra. tenker æ prøver med glym før æ tar til noe mer drastiske tiltak som f.eks rubbing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juli 30, 2005 Share Skrevet Juli 30, 2005 Ja.. Polering er en kunst i seg selv.. Autoglym går det på for meg også Jeg lurer på folkens, om jeg går rett fram.. Og om jeg kan forbedre metodene.. Neste runde skal jeg gå for lakkrensen fra Autoglym, bare for å teste litt.. Går fram på samme måte som med poleringen? Legger på, men hvor lenge skal den sitte på? - Poleringen med Super Resin Polish, gnir inn, med hva? Har brukt polerduker til nå, noen andre bra tips? Også lar man det tørke en time? Før man tar det av med polerduker? - Extra Gloss Protection, gnir inn og lar være på hvor lenge? Så noen snakket om et helt døgn før man tok den av? Hører diverse folk har pratet om å benytte svamp til å smøre inn poleringen med, også dra av med polergarn.. Hvilken svamp da? Andre tips? Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErling Skrevet Juli 30, 2005 Share Skrevet Juli 30, 2005 går det bra å polere plastikk støtfangere som er lakkert i bilens farge? har alltid tror at man skal holde seg unna plastikk ting, eller tuller jeg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tort Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 går det bra å polere plastikk støtfangere som er lakkert i bilens farge? har alltid tror at man skal holde seg unna plastikk ting, eller tuller jeg nå? Du tuller nå! Alle flater som er lakkert kan poleres med vanlig voks, for ulakkerte flater finnes div andre produkter for og få opp finishen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 AutoGlym Super Glosh er det beste jeg noen gang har brukt på en bil!!!!Først Autoglym Super Polish rens (rød flaske) som er vanlig polering. Enkel å jobbe med, bra resultat. Deretter tok jeg på Super glosh (gull flaske) og lot det stå på i cirka 1 time før jeg polerte det av. Den super glansen bilen fikk !!!! Fjernet til og med litt vaskeriper! Ble skikkelig nice! Stått ute å jobba i 4-5 timer i dag med bilen, selvfølgelig kom det en regn skur når jeg endelig skulle ut å kjøre litt. Men regnet lå som bittesmå dråper på panseret og de trillet av. Det var helt rått! Bilen ble faen ikke våt, selv i det helsikkes regneværet. Super Glosh er bare helt unik! Anbefales! Hehe, skjønner hva du mener, brukte samme voksen som du! Bare Autoglym her ja! Gjorde det for en uke siden, pluss at jeg brukte hardvoks etterpå, for lengre resultat! Ja da jeg skulle kjøre begynnte det å regne, akuratt som du beskriver det, regndråpene bare trilte av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 Har brukt Sonax på bilen... Åssn er sonax og autoglym i forhold til hverandre?? Anbefales Autoglym mer enn Sonax? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 Har hørt veldig mye bra om Meguiars også. Mange bilpleieforretninger som bruker den. Jeg har også brukt Autoglym i mangen år, men etter å ha prøvd Meguiars, så holder jeg en knapp på den. Her er et bilde av min bil, etter en grundig polering med Meguiars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cc300 Skrevet Juli 31, 2005 Share Skrevet Juli 31, 2005 Jeg setter en knapp på Autoglym. Kjørte på med en runde Super Polish'n og tre runder med Super gloss før BMW treffet på Rudskogen. Ble nesten snøblind da sola kom på siste runde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet August 1, 2005 Share Skrevet August 1, 2005 Jeg setter en knapp på Autoglym. Kjørte på med en runde Super Polish'n og tre runder med Super gloss før BMW treffet på Rudskogen. Ble nesten snøblind da sola kom på siste runde... Svar meg da? Jeg må vite litt om greiene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet August 1, 2005 Share Skrevet August 1, 2005 Svar meg da? Jeg må vite litt om greiene! Du kan jo lese litt her : http://www.krefting.no/apps/vedlegg/dok ... N=56893199 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet August 1, 2005 Share Skrevet August 1, 2005 Har brukt Sonax på bilen...Åssn er sonax og autoglym i forhold til hverandre?? Anbefales Autoglym mer enn Sonax? Bruker for det meste Autoglym, men til slutt brukte jeg Sonax sin hardvoks, er ikke helt sikker på hva den heter...Men ble fornøyd med resultatet Patrick B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hel2810 Skrevet August 1, 2005 Share Skrevet August 1, 2005 Autoglym ble brukt av mange bilpleiesjapper før. Men da det kom i "dagligvaren" kuttet de ut Autoglym. Autoglym-serien er meget bra produkter og jeg holder meg til dem. Å polere bilen med maskin bør vel egentlig overlates til proffene om det skal være noe vits. Fatter`n har drevet med bilpleie før og har fremdeles proffutstyret sitt. Han tok bilen min i fire omganger. Først to omganger med maskin (hard og mjuk pute), for deretter håndpolering med rødflaska og gullflaska. Trodde faktisk ikke at den 99-520I min skulle bli så god som ny i lakken. Anbefaler Autoglym på det sterkeste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hel2810 Skrevet August 1, 2005 Share Skrevet August 1, 2005 Hører diverse folk har pratet om å benytte svamp til å smøre inn poleringen med, også dra av med polergarn.. Hvilken svamp da? Polersvamp, Turtle har en som selges på Esso anbefaler ikke denne. For stor og uhåndterlig. Meca har noen som er veldig gode koster rundt 40 kr for en pakke på 4 stk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå