Gå til innhold

Nye sommersko...


Anbefalte innlegg

Butikken er teite og vanskelige og vil ikke gjøre noe.

De holder fast på at jeg har fått riktig felg, fordi de _jeg_ bestilte (som for øvrig var de eneste avbildet i katalogen!) visstnok var til 5 serie. Men de kan da jaggu ikke bestille noen andre felger som visstnok er "utgaven som passer på 3 serie" når de ikke er like!

Møkkabutikk altså!

Har ringt og pratet med dem også, og tydeligvis "visste de ikke" at det var ulike utgaver til 3 og 5 serien, så de skylder på importøren. Importøren kan ikke gjøre stort, de har jo ikke gjort annet enn å levere felgene.

Og siden felgene er balansert, har på dekk og står på bil, så er de ikke "nye" lenger, og da vil de ikke ta dem tilbake.

ÆSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken er teite og vanskelige og vil ikke gjøre noe.

De holder fast på at jeg har fått riktig felg, fordi de _jeg_ bestilte (som for øvrig var de eneste avbildet i katalogen!) visstnok var til 5 serie. Men de kan da jaggu ikke bestille noen andre felger som visstnok er "utgaven som passer på 3 serie" når de ikke er like!

Møkkabutikk altså!

Har ringt og pratet med dem også, og tydeligvis "visste de ikke" at det var ulike utgaver til 3 og 5 serien, så de skylder på importøren. Importøren kan ikke gjøre stort, de har jo ikke gjort annet enn å levere felgene.

Og siden felgene er balansert, har på dekk og står på bil, så er de ikke "nye" lenger, og da vil de ikke ta dem tilbake.

ÆSJ!

På tide å publisere navnet på drittsjappa da. :)

Forøvrig har de ikke noe de skulle ha sagt. Det er en feilleveranse. Hadde gjort meg _veldig_ vanskelig før jeg begynte å selge selv tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa... Men siden butikken er vanskelige kan jeg like godt annonsere selv, så kanskje jeg blir kvitt dem...

Og litt av problemet er at butikken mener at de har gitt meg riktige felger.. For de jeg bestilte var strengt tatt til 5 serie, men istedet for å opplyse meg om dette, så var de "snille" og bestilte riktige felger til 3 serie. Problemet er jo bare som sagt at disse ikke er like da. Men det var jo ikke deres feil!

*rive seg i håret*

Har forøvrig kontaktet forbrukerrådet for å høre hva slags rettigheter jeg har...

Det enkleste for meg hadde jo vært å fått levert tilbake felgene, så slapp jeg og tape noe på det samt å bruke tid..

Men det viser seg jo vanskelig og gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...Kansje dette kan hjelpe deg litt? Anbefaler deg å lese litt i den store røde boka, som kjøper/forbruker har du MANGE rettigheter du ikke vet om..... :)

Kjøpsloven kapittel IV § 17-1 "Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet og andre egenskaper og innpakning SOM FØLGER AVTALEN"

(2) Dersom annet ikke følger av avtalen skal tingen:

(a) Passe for de formål som tilsvarende ting vanlighvis brukes til;

(B) Passe for et bestemt formål som selgeren VAR ELLER MÅTTE VÆRE KJENNT MED DA KJØPET BLE INNGÅTT, unntatt nårforholdene viser at kjøperen for så vidt ikke bygde på selgerens sakkunnskap og vurdering eller ikke hadde rimelig grunn til å gjøre det;

© Ha egenskaper som selger har vist til ved å legge fram prøve eller modell;

(d) Være pakket på vanlig eller annen forsvarlig måte som trengs for å bevare eller beskytte tingen.

(3) Tingen har mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene i paragrafen her.

§ 18 Opplysning om egenskaper eller bruk

(1) Reglene om mangler gjelder også når tingen ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen, dens egenskaper eller bruk som kan antas å ha innvirket på kjøpet.

§21 Tidspunkt for mangel

(2) Selgeren svarer også for mangel som oppstår senere dersom den skyldes kontraktbrudd fra hans side(...)

Du burde nok lese § 30, 31, 32 og 34....

Si fra hva som evt skjer! Lykke til! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de vært litt ålrighte hadde de tatt inn felgsettet og solgt det til noen andre, til en litt redusert pris. F.eks. som "demofelger" eller noe i den duren.

Du må nok ta den harde tonen til de. Skriftlig klage til daglig leder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...