NSS Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 Det kan umulig å være noe problem å bytte fra tromler til skiver, om det er såpass vilkårlig om bilen har skiver eller tromler... Sikkert akkurat de samme festene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 Det kan umulig å være noe problem å bytte fra tromler til skiver, om det er såpass vilkårlig om bilen har skiver eller tromler... Sikkert akkurat de samme festene... det er faktisk ikke vilkårlig! din gamle e30 320 hadde ikke skivebrems bak fra fabrikk! herregud... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 Jeg ville ikke byttet til skivebremser. Det er frambremsene som er de viktigste, og tromlene bak fungerer bra om du har luftet og justert skikkelig.Skivebremsene bak har jeg hort kan ruste og stivne til. Oppgrader heller bremsene foran viss du syntes bilen din bremser daarlig. Traadodeleggeren: I utgangspunktet skal 320i har tromler bak. Derimot saa har seinere modeller av touring og cab ofte eller kanskje kun skivebremser bak. Dette gjelder uansett hvilken motor som er i. Kan vaere feilmontering eller at BMW gikk tom for tromler i produksjonen. Noen 320i har jo 325i insug og topp, fordi de ikke hadde flere 320i topper paa lager. Det er vertfall det jeg har hort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 Det kan umulig å være noe problem å bytte fra tromler til skiver, om det er såpass vilkårlig om bilen har skiver eller tromler... Sikkert akkurat de samme festene... det er faktisk ikke vilkårlig! din gamle e30 320 hadde ikke skivebrems bak fra fabrikk! herregud... Jeg trykket inn det karroserinummeret på ETK`en også trykket jeg på "rear brakes" og det var det bilde av skiver, men håndbrekkstromler i... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 hmm, har sett 100 talls e30'er og kun sett 325, touringer, is og de siste cabene med skive bak. seff. sett mange som har bygd om til skive... da lærte jeg noe nytt idag og sa kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 hmm, har sett 100 talls e30'er og kun sett 325, touringer, is og de siste cabene med skive bak. seff. sett mange som har bygd om til skive... da lærte jeg noe nytt idag og sa kanskje. hey ikke meningen å få deg til å bli sur... Hva med at vi drøyer avgjørelsen til vi finner noen som vet det 100% sikkert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
webby Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2005 Jøss så mye diskusjon om det da, jeg vet jo om jeg har tromler eller ikke! er en 90 mod 320 og det er tromler! Men skal bytte motor og når den nye er på plass er det en 300hk i den og da kunne jeg tenkt med noen skiver, den kommer heller ikke til å bli brukt på vinteren eller noe særlig i dårlig vær så blir ikke noe stort problem med at det vil sitte! Men hadde vært fint om det var noen som hadde gjort det eller hadde noe peiling svarte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 320 ble levert med både skiver og tromler så vidt jeg vet. Er vel de aller seneste årsmodellene som har skiver bak. Er jo ikke vanskeligere enn å gå inn på realoem.com og sjekke det da.... Der ser du også hvilke deler som er like og forskjellige kontra skiver og uten skiver så vet du hvilke deler som må skiftes. Det er selvfølgelig de som har forskjellig delenr. Men det mest interesante er hva slags motor du skal putte i den bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
webby Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2005 Ja ser ut som det bare er å bytte bruene ja, der skivene og calliperne står på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Mai 11, 2005 Share Skrevet Mai 11, 2005 Det eneste som ikke passer over er vel håndbrekkviren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
webby Skrevet Mai 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2005 Ok og hva må gjøres for å få den til å fungere? bytte hele wiren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 Må nok bytte hele wiren ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valle Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 Du må skifte bærearmene bak slik at stikkakslingene fra drivklokka passer gjennom. Da får du det du trenger for å montere skiver. Så må det monteres allt som tilhører håndbrekket inkl ny wire. Videre må du tilpasse bremserørene slik at de passer på de nye bremsekalipterene. Tut og kjør.....c",) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
webby Skrevet Mai 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2005 Kan jeg montere over det jeg allerede har eller må jeg kjøpe nytt, til håndbrekket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå