Gå til innhold

18" felg....?

Atlarelle
 Share

Anbefalte innlegg

Skal vi se...

18" felg på E36, går det greit uten noen form for subbing osv? Trengs ikke valses for å få plass?

Trengs det godkjenning i vognkortet..?

Kjøring med forskjellig dekk.dim foran/bak, da trenger man godkjenning, ikke sant..?

og sist men ikke minst, GÅR det ann og sette 18" på E36 uten senking, eller ser det bare helt :stupid: ut..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" ekke noe problem,kjører selv på 19 " nå, det subber litt ved fult rattutslag,det er det eneste.... valsinga det kommer jo litt an på bredden på felg/dekk da...

Du har en grense på 5 % avik fra orginal størelse holder du deg innafor det behøver du vel ikke og godkejnne det.... Hvis du skal ha ulik størelse foran og bak så må du ned på 17" for og få det godkjent,max på en e36 er 235 (eller 245 er ikke 100% sikker på hvem av dem det er) 40 profil bak...

og foran er max 17" 225/40 lov... det står forskjellige kombinasjoner bak i introduksjons boka di.. kommer du til Statens vegvesen og dem ikke vil godkjenne det så skal du bare vise dem boka og tror dem ikke på det så er dem plikta til og finne ut av det... det var dette jeg fikk beskjed av bmw norge... Ja jeg vil senka den :) men smaken er som baken,delt i to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" og egentlig 17" også ser ikke spesielt bra ut uten senking.

Skal du absolutt ha bredere dekk bak er det 225/45/17 og 245/40/17 som burde gå greit å få godkjent siden m3 hadde det.

Jeg hadde ikke giddi fått det godkjent før noen klaget på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde nok senkes litt om du skal ha store felger ja.. men det gjelder egentlig like mye for 17" som for 18" og større.

Kan jo kjøpe felger nå og ta senkingen senere.

Lik dim foran og bak får du neppe noe trøbbel med. Hadde min 520i på EU i dag med 235/40-18" både foran og bak, ikke godkjent i vognkortet. Sa ikke noe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke godkjent det eller .. blir du stoppa får du en mangelapp,da drar du bare hjem og setter på noen andre dekk og drar og viser den.. eneste det koster deg vel rundt en 500 kr og vise den men men :) Men blir du stoppa etter den andre gangen og kjører med for store felger da kan dem bli litt hissi.. da er det bøter utte og går også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chris.. det der vil du ikke få godkjent.. hvis du skal ha forskjellige dekk foran og bak så er det kun 17" og nedover du vil få godkjent....

skal ikke være problem å få godkjent f.eks. 225/-18 foran og 255/35 bak på en E-36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chris.. det der vil du ikke få godkjent.. hvis du skal ha forskjellige dekk foran og bak så er det kun 17" og nedover du vil få godkjent....

skal ikke være problem å få godkjent f.eks. 225/-18 foran og 255/35 bak på en E-36.

har godkjente 225/40x18 og 255/40x18 på min E46. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovex....ja det er greit nok,men det er på en e 46......

R andersen... ja vel kanskje det ikke er noe problem, men det var dette bmw norge sa til meg at max var 17" på en e36 hvis du skulle ha ulik dim foran og bak... samme størellser som m3'n ble levert med......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovex....ja det er greit nok,men det er på en e 46......

R andersen... ja vel kanskje det ikke er noe problem, men det var dette bmw norge sa til meg at max var 17" på en e36 hvis du skulle ha ulik dim foran og bak... samme størellser som m3'n ble levert med......

Det er nok kanskje smart å ta seg en prat med tilsynet først. Det er i grunnen da man kan få inntrykk av hva de vil godkjenne. Hvis man klarer å skaffe seg papirer fra TÜV eller Dekra på de aktuelle felgene med den aktuelle dekkdimmensjonen har de ikke noe valg, så lenge ikke noe av hjulene stikker utenfor eller tar borti noe. Da må de godkjenne det. Men hvis man stiller til kontroll og sier: Dette har de på M3'er, og viser til instuksjonsboken, kan de faktisk si: Instruksjonsboken gjelder for mange forskjellige modeller, og er ikke noe godkjenningsdokument i så måte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...