Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

en kompis av meg har en m3 e-30 2,3 16v,og bilen begynte å gå på 3 sylindre. den fikk bensin og den tente rett,så han satte den inn på verksted for å finne årsaken. di fant ut at d var 85% svik på sylinder nr.4. nå har vi tatt av toppen for vi tenkte d var ventilene,men di (ser) bra ut.

kan d være en stempelring istedet?

eller holder d å slipe ventilene?

går d an å finne ut om d er stempelringene uten å ta ut stemplet?

Skrevet

fant ut at når ventilene er stengt å du lyser under dem kan du se at d er en glip mellom ventiler og topp, så di tetter sikkert ikke 100%... :?

Skrevet

Man kan finne ut om det er stempelringer eller ventiler som lekker ved en komrpesjonstest. Hvis kompresjonen øker ved å ha litt olje i gjennom tennplugghullet er det stempelringene som er dårlig, øker ikke kompresjonen er det ventilene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...