Gå til innhold

angående bil kjøp, kan noen hjelpe meg litt.


vyrez
 Share

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt en bil, men jeg skal reggistrer den på faren min, men bilen står i en annen by, så jeg må få den hjem hit før fadern kan skrive under på omregistrering, må jeg kjøpe prøve skilt å kjøre den til meg, eller? har hørt noen si at jeg skal kunne kjøre i 3 dager med skiltene til personen jeg kjøpte den til og på hans forsikkring? kan dette stemme eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....litt usikker der, du skal melde frå om eigarskifte innan 3 dagar, men eg veit ikkje om forsikringa til motpatren gjeld? Den gjer nok det dersom han ikkje seier opp forsikringa, men om du skulle vere uheldig å øydeleggje bilen desse tre dagne vert det forige eigar som må svi med bonustap og eigenandel.

Du kan jo starte forsikringa hjå ditt selskap før eigarskifet har funne stad, og forklare dei situasjonen, dette brukar å gå bra. Det enklaste er nok prøveskilt....der ligg det inne ansvar, men sjekk evnt. kasko.

Lykke til med ny bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsikringa til han du kjøper den av kan ikke sies opp før forsikringsselskapet får melding om eierskifte fra biltilsynet..så er bare og kjøre den hjem med hans navn :)

dersom ein er på jakt etter kasko forsikring så kan eigaren seie denne opp kor tid som helst! ...då si du berre igjen med ansvar..som ikkje dekkar bilen om den vert vraka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det vil jeg nok garantert, er bare 3 timers kjøring over et fjell lissom.. tar det jo bare med ro. men skulle bare høre om hvordan det fungerte lissom:) men det virka jo enkelt nok å bare kjøre den hjem med de skiltene som står på den, å få han som jeg kjøper den av til å skrive under slik at det er bare for fadern å skrive under når jeg kommer hjem å lever det til biltillsynet dagen etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva koster prøve skilt en dag da? vill jo helst ha kasko på bilen når jeg kjører den hjem i tillefelle uhellet er tilstede :)

Hva skal du med prøveskilt når det er skilter på den fra før da? Forsikringen skal vel stå på deg så den kan du jo tegne med en gang hvis du skal ha bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringen til selger skal gjelde ved "hjemkjøring" og slikt.. Han får jo ikke sagt opp forsikringen sin før salgsmeldingen er registrert hos Biltilsynet. Tvilsomt at han gidder å endre forsikringn til kun ansvar bare for et par dager. Er ikke sikkert det går engang, siden hovedforfall neppe er akkurat den eller de dagene... :)

Men jeg skjønner ikke helt problemet - bilen har jo skilter, så hvorfor ringer dere ikke bare til forsikringsselskapet og bestiller forsikring på bilen, i ditt fars navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når salgsmeldingen er levert og registrert kan forrige eier si opp forsikringen sin, da får dere ikke vognkort før de har registrert at dere har ansvarsforsikring eller mer. Så tror egentlig ikke det er noe problem å få forsikring på den nå, selv om den ikke står i deres navn, men det finner du ut med en telefon til et forsikringsselskap i morgen.

Er jo dessuten bare å avtale med selger hva dere gjør med forsikringen. Dette gjøres jo på hundrevis av biler i Norge hver dag. Det går stort sett bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...