Jump to content

Recommended Posts

Posted

.. på brev og slikt?

Sitter og pakker klistremerkene til de som er registrert innbetalt, men er usikker på vekten på konvoluttene, sånn i forhold til frimerkeklistringen. Det er 6,- opp til 20 gram, og 9,- opp til 50 gram.

Hva skjer om jeg klistrer på 6,- og de viser seg å veie 30 gram? Posten kan jo umulig drive å kontrollveie alt som blir sendt?

Er liksom ikke det at 3,- er så mye, men med dette antallet snakket man fort 150-200,-.

Posted

Da blir det til at mottakeren må betale rest portoen...

Har vertfall blitt sånn de gangene jeg har gjort det :?

Posted

Sitat:

Underfrankert post vil bli ilagt et tillegg som pt. er kr 13,50 pr brev.

Dette ifølge posten.no. Kjøp deg en kjøkkenvekt som Aguilera sier. Men en digital. Lettere i tvilstilfeller. Ikke lett å stole på den nåla bestandig :?

Posted

dei veg alt som vert sendt ja....ikkje manuelt men på "bådet"

Stort sett så let dei tvilen koma tiltalte til gode..... :D

Posted

Jaja.. får smekke på 9,- da, så er jeg på den sikre siden. Gidder ikke handle kjøkkenvekt og beygnne å veie. Blir jo bare dyrere og mer arbeid det. Dessuten har jeg nok drit. :P

Posted

Skriver du avsender på konvolutten, så får du regninga..

En kollega gjorde denne feilen ved utsending av ett par hundre regninger,.. Han var ikke klar over at portoen var steget til 6 kr og kjørte gjennom hele månedsfaktureringen til 5.50..

populært? nei..

Posted
Jaja.. får smekke på 9,- da, så er jeg på den sikre siden. Gidder ikke handle kjøkkenvekt og beygnne å veie. Blir jo bare dyrere og mer arbeid det. Dessuten har jeg nok drit. :P

Da har du jo kjøkkenvekt hvis du skulle klikke fullstendig i bønna og svinge deg på kjøkkenet og foreksempel bake boller eller hjemmelaget pizza. :wink:

Posted
Da har du jo kjøkkenvekt hvis du skulle klikke fullstendig i bønna og svinge deg på kjøkkenet og foreksempel bake boller eller hjemmelaget pizza. :wink:

Hehe. Svingte meg faktisk på kjøkkenet i dag, lagde chiabatta! Men det var såklart med sånn ferdig pakke.. ;) Dessuten var det hos dama, og hun har kjøkkenvekt også nå når jeg tenker meg om.. :P

Lever brevene på posten, så veier de dem, å frankerer dem riktig, så får du bare en sum å betale

Tøft. Får gjøre det da.

Hadde egentlig tenkt å sende greiene i dag jeg da, for jeg kom jo ikke på at det var pinse! Tullegreier.

Posted

Hehe. Svingte meg faktisk på kjøkkenet i dag, lagde chiabatta! Men det var såklart med sånn ferdig pakke.. ;) Dessuten var det hos dama, og hun har kjøkkenvekt også nå når jeg tenker meg om.. :P

Lever brevene på posten, så veier de dem, å frankerer dem riktig, så får du bare en sum å betale

Tøft. Får gjøre det da.

Hadde egentlig tenkt å sende greiene i dag jeg da, for jeg kom jo ikke på at det var pinse! Tullegreier.

Pinse er tullegreier, men ikkje når det gir fri på 16 mai.

Posted
Pinse er tullegreier, men ikkje når det gir fri på 16 mai.

For meg så. Hadde "fri" uansett.. :P Har ikke mer undervisning før til høsten, bare en haug med eksamener. :x