Gå til innhold

Hva skjer ved for lav porto?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

.. på brev og slikt?

Sitter og pakker klistremerkene til de som er registrert innbetalt, men er usikker på vekten på konvoluttene, sånn i forhold til frimerkeklistringen. Det er 6,- opp til 20 gram, og 9,- opp til 50 gram.

Hva skjer om jeg klistrer på 6,- og de viser seg å veie 30 gram? Posten kan jo umulig drive å kontrollveie alt som blir sendt?

Er liksom ikke det at 3,- er så mye, men med dette antallet snakket man fort 150-200,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

Underfrankert post vil bli ilagt et tillegg som pt. er kr 13,50 pr brev.

Dette ifølge posten.no. Kjøp deg en kjøkkenvekt som Aguilera sier. Men en digital. Lettere i tvilstilfeller. Ikke lett å stole på den nåla bestandig :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver du avsender på konvolutten, så får du regninga..

En kollega gjorde denne feilen ved utsending av ett par hundre regninger,.. Han var ikke klar over at portoen var steget til 6 kr og kjørte gjennom hele månedsfaktureringen til 5.50..

populært? nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. får smekke på 9,- da, så er jeg på den sikre siden. Gidder ikke handle kjøkkenvekt og beygnne å veie. Blir jo bare dyrere og mer arbeid det. Dessuten har jeg nok drit. :P

Da har du jo kjøkkenvekt hvis du skulle klikke fullstendig i bønna og svinge deg på kjøkkenet og foreksempel bake boller eller hjemmelaget pizza. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jo kjøkkenvekt hvis du skulle klikke fullstendig i bønna og svinge deg på kjøkkenet og foreksempel bake boller eller hjemmelaget pizza. :wink:

Hehe. Svingte meg faktisk på kjøkkenet i dag, lagde chiabatta! Men det var såklart med sånn ferdig pakke.. ;) Dessuten var det hos dama, og hun har kjøkkenvekt også nå når jeg tenker meg om.. :P

Lever brevene på posten, så veier de dem, å frankerer dem riktig, så får du bare en sum å betale

Tøft. Får gjøre det da.

Hadde egentlig tenkt å sende greiene i dag jeg da, for jeg kom jo ikke på at det var pinse! Tullegreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jo kjøkkenvekt hvis du skulle klikke fullstendig i bønna og svinge deg på kjøkkenet og foreksempel bake boller eller hjemmelaget pizza. :wink:

Hehe. Svingte meg faktisk på kjøkkenet i dag, lagde chiabatta! Men det var såklart med sånn ferdig pakke.. ;) Dessuten var det hos dama, og hun har kjøkkenvekt også nå når jeg tenker meg om.. :P

Lever brevene på posten, så veier de dem, å frankerer dem riktig, så får du bare en sum å betale

Tøft. Får gjøre det da.

Hadde egentlig tenkt å sende greiene i dag jeg da, for jeg kom jo ikke på at det var pinse! Tullegreier.

Pinse er tullegreier, men ikkje når det gir fri på 16 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...