Gå til innhold

bar og komp?


Bmw323i
 Share

Anbefalte innlegg

Når man regner ut kompresjon er det forholdet mellom volumet i sylinderen og forbrenningskammer når stempelet er helt ned og helt oppe!

Turbotrykk har ingenting med kompresjon å gjøre!

Hvis jeg har en sugemotor med 9:1 og en turbomotor med 9:1 og den kjører 1 bar, så er jo kompresjonene fremdeles lik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luft/bensinmengden i sylinderen som forvirrer deg? Den vil jo bli høyere med "trykkluft", men stempelet komprimerer jo fra bunn til topp uansett, så selv om lufta i sylinderen eventuelt er litt komprimert allerede når stempelet er i bunn, så vil stempelet komprimere denne med samme rate som om den ikke hadde vært komprimert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luft/bensinmengden i sylinderen som forvirrer deg? Den vil jo bli høyere med "trykkluft", men stempelet komprimerer jo fra bunn til topp uansett, så selv om lufta i sylinderen eventuelt er litt komprimert allerede når stempelet er i bunn, så vil stempelet komprimere denne med samme rate som om den ikke hadde vært komprimert..

Bra Gunnar, dette var då nesten som klippa frå eit læreverk innan kompresjon! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...