Bmw323i Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 mange senker kompen for å lade mer. finnes det en enkel formel for å regne ut komp? hvis f.eks en motor har 8:1 i komp, og lader 0.8 i bar, hva er kompen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 Hæ???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30power Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 Når man regner ut kompresjon er det forholdet mellom volumet i sylinderen og forbrenningskammer når stempelet er helt ned og helt oppe! Turbotrykk har ingenting med kompresjon å gjøre! Hvis jeg har en sugemotor med 9:1 og en turbomotor med 9:1 og den kjører 1 bar, så er jo kompresjonene fremdeles lik! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30power Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 hvis det er noe dere lurer på om slaglenge, komp mm så sjekk ut denne linken: http://www.bsmotor.com/strandregn/index.html Her kan dere bare sette in info så blir det meste regnet ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 Luft/bensinmengden i sylinderen som forvirrer deg? Den vil jo bli høyere med "trykkluft", men stempelet komprimerer jo fra bunn til topp uansett, så selv om lufta i sylinderen eventuelt er litt komprimert allerede når stempelet er i bunn, så vil stempelet komprimere denne med samme rate som om den ikke hadde vært komprimert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 Luft/bensinmengden i sylinderen som forvirrer deg? Den vil jo bli høyere med "trykkluft", men stempelet komprimerer jo fra bunn til topp uansett, så selv om lufta i sylinderen eventuelt er litt komprimert allerede når stempelet er i bunn, så vil stempelet komprimere denne med samme rate som om den ikke hadde vært komprimert.. Bra Gunnar, dette var då nesten som klippa frå eit læreverk innan kompresjon! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mai 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2005 jeg trodde kompresjonen øker når turboen hiver inn luft til motoren. men det gjør altså ikke det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 Komp er den samme selv om du monterer turbo, men jo høyere turbotrykk du skal ha jo lavere må komp. være. Rett meg dere som kan mer om dette om det ikke var helt riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mai 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2005 det var akkurat det jeg også trodde, eler visste. da øker jo kompen på en måte når turbotrykket slår inn. er det noen måte en kan regne dette ut på ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 venter på kjell rune nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 16, 2005 Share Skrevet Mai 16, 2005 Njai.. kompen øker ikke på en måte.. Den forblir den samme, men trykket i sylinderen blir høyere, både med stempelet nede og oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå