Gå til innhold

Mini turbo .. Er dette bare tull?


BMW316
 Share

Anbefalte innlegg

5000 liter i minuttet ja, for en motor av litt størrelse er det mindre enn den trenger (og suger til seg for egne krefter).

Det var det jeg tenkte på skjønner du.

Men nå er det jo snak om en 1,6 l på 100 hk her da.. har Green stuff kon filter fra før, men det er ikke som man merker forskjell med eller uten dette. har ikke noe tro på at det hjelper noe særlig å bare bytte til efekt anlegg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba tidligere i en hobbybutikk som selger RC biler og den slags, samt små elektromoterer. Martin Schanke kom en dag inn og kjøpte en slik liten motor, jeg klarte jo selvfølgelig ikke la være og spørre hva han skulle bruke denne til, da forklarte han at han skulle bruke den til boost for å hjelpe motoren med luft under sterk aks.(dette var når han fremdeles var aktiv)

Så en liten eff må det vel ha!? Hjelper sikkert ikke med en hårfønerinnsats. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det kan hjelpe om man lager et ekstra innsug, men jeg ville latt det være et direkte innsug som gikk rundt vifta også..

Sønnen til Martin Schanche (Martin Schance jr.) driver rally.no, så du får spørre ham på forumet der om det fungerte (nick 'jr')... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...