Gå til innhold

Praktisk rundt bilkjøp fra privatperson


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg gangen i et bilkjøp fra privatperson her?

Jeg har vært på naf.no og printet ut kjøpskontrakt og eierskifte/omregistreringspapirer.

Regner med å bruke bankremisse som betaling. (eller er det en annen lur måte å gjøre det på? Bilen blir delvis betalt med lån.

Bilen det gjelder har den nye type vognkortet i 2 deler.

Selger skal betale omreg.avgift.

Jeg vil helst ha gjort alt på en dag, da bilen befinner seg et stykke unna der jeg bor. Målet er å kjøre og møte selgeren, fikse papirer, betale, +++ og så kjøre den nye bilen hjem.

Hvordan er det med forsikring?

Flott om noen som kan dette kunne kommet med en kjapp oppsummering.

-Space

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har avtalt at du skal ha bilen så skal du bare ringe forsikrings selskapet ditt... de kan fikse slik at bilen blir forsikret i ditt navn fra og med den dato'en du ovetar den.

Skjekk om det er heftelser på bilen, er det det få det med i kontakten at selger skal fjerne dette...

Og gjøre betalingen igjennom banker er vel en bra måte.. da har du isåfall en ordentlig "kvitering" på at du har betalt.

Lykke til med blikjøp 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF's kjøpskontrakt er kjempe grei. Er det gjeld på bilen, så sørg for at du betaler pengene rett inn på lånet på bilen, å får kvittering på at gjelden er slettet. Betal bilen kontant (hvis den ikke har gjeld) d.v.s. med kontanter, det er lettere, en hvis du har avtalt en pris på forhånd, og har fått en bankremisse på dette, å det skulle vise seg at bilen ikke er helt slik som du hadde blitt forespeilt, å vil prute litt på prisen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mulighet:

Få med deg selger i banken - la ham bruke en bankremiss til å betale ut heftelsen.. Da får du kvittering der og da..

Leverer salgsmld på biltilsynet selv. Trekk fra omreg fra kjøpesummen, og betal den selv samtidig som du leverer salgsmld, mulig at du må i en bank for å få ordnet det, dra tilbake med kvittering på at omreg er bet. - ring forsikringsselkapet ditt slik at det er klart... Da er bilen er din uten heftelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekka bilen for heftelser og bilen er fin og gjeldfri.

Hvem er de billigste på forsikring nå om dagen? Mener jeg har hørt gjensidige er ok? Stikker en tur innom If også. Har 10% avslag gjennom jobben. Får se hva som blir billigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte min for noen måneder siden var det gjensidige som var billigst for meg. Men da fikk jeg en spesialrabbat da jeg er medlem av Nito...

En annen ting er at med gjensidige blir ungdomstillegget som du betaler ekstra når du er ung, betalt tilbake senere dersom du kjører "smertefritt". :o Mens andre forsikringsselskap sluker disse pengene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige ble billigst for meg også, men det var nok mye pga. Gjensidige-avtalen som vi har via NITO (er i likhet med Edwildo medlem der).

Uten den stilte både Terra og Vesta sterkt, men husk at du må være over 23 for å få forsikring hos Vesta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder er ikke no problem... Gammel mann på 27. :)

Var innom If nå. De kunne slå til med 19.000/år. :shock:

Dette var med laveste egenandel da.

Med 12.000km og 12.000 i egenandel ble det 12.000/år.

Disse prisene var inkl. 10% rabatt fordi jeg er medlem av huseiernes landsforbund.

Kanskje litt drøyt med 12.000 i egeandel.

Skal sjekke opp Gjensidige senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...