02dag Skrevet Mai 19, 2005 Share Skrevet Mai 19, 2005 Hei, Jeg har en 320d som "gir seg" når jeg tråkker jernet flatt. Den skyter plutselig fart, for deretter merkbart få et slags dødpunkt før den selvølgelig akselererer videre. Dette skjer mellom 2000 og 2500 omdreininger. Noen mener det er luftmengdemåleren, men bmw fant ingenting og det er visst også helt vanlig. vil et tuningfirma finne ut om det er luftmengdemåleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 21, 2005 Share Skrevet Mai 21, 2005 Jeg provde 2 stk 320d og det var merkbart forskjell i ytelse. Den som gikk daarligst hadde visst et daarlig batteri sa selgeren. Utoverdet vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 Sjekk ut på www.trimchip.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 hei eg har samme problemet på min, er jo blitt reine kamikazeen og ta forbikjøringer, flater jernet så sovner bimmeren.. hehe djises. men på fredag så skal dei skifte luftmengdemåleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet Juni 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2005 Hei, Jeg ble lei av dette her så jeg skrudde ut måleren for å se hvordan den var satt sammen. Der så jeg en slags termoavhengig motstand som så ut som en 1n4148 diode hvor hvert bein satt i noen slags kontakter som ikke var loddet, men klemt fast rundt "diodens" ben. Jeg loddet disse fast siden jeg ikke hadde noe å tape, og den er faktisk blitt mye bedre. Dødpunktet er forsvunnet og en glidende overgang er funnet sted, samt litt mere power i resten av regiteret opp til 3000-3500 omdr. Jeg kan friskmelde denne nå tror jeg. Det eneste som er dumt nå er at bilen ikke river skinnet av pølsa akkurat med 136 hester på 1460 KG + fører. Så det neste blir å chippe den opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 Så kult at du fikk til Kansje jeg skal sjekke om det er noe sånt på min. Var dette inni lmm'en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet Juni 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2005 Luftmengdemåleren består av to deler på min bil. Det ene er det røret som måleren sitter i som er en del av røret som forsyner turboen eller innsugsmanifolden med luft. Den andre er selve måleren. På min bil kan man velge å skru ut selve måleren. Det er den delen som ledningen er plugget inn i. Piece of cake. Men jeg støtter meg alltid til ETK eller TIS når jeg skal gjøre noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå