Gå til innhold

Hjelp/tips ang brukt bmw-kjøp

RWDF
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal i nær fremtid kjøpe min første BMW, og ser for meg en 318 (eller lignende), fra '92/'93, i prisklassen rundt 50.000.

Hva bør jeg spesielt se etter av feil osv?

I tillegg vil jeg (etter hvert) style bilen ganske diskret, men er ganske grønn på området. Synes denne er ganske stilig:

http://pics.autodb.no/676/676259-bilde1-320i92.jpg

Hvilken frontfanger er dette?

Håper jeg ikke spør FOR dumt, hehe.

PS: Si gjerne ifra hvis du vet om noen som skal selge en slik jeg er på jakt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fangeren er en M3 fanger... er vel den mest brukte på BMW, fåes vel tak i overalt :D ikke så dyr heller.....

kjøpte min 93 320 i høst, og det jeg har måtte rette av feil er sentrallåsmotor, viftereim og strammehjul, lager i bakaksling.

Hvis du ikke kjenner selgeren veldig godt ville jeg hatt bilen på NAF test før evt kjøp, der finner de feil hvis det er noe.... er verdt de 500kronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ville jeg definitivt gjort, kjøpte en golf for et par år siden (akkurat fått lappen), kjente han jeg kjøpte den av, ikke godt men fikk beskjed om at alt var i orden på bilen, den så jo strøken ut og alt.... etter jeg hadde betalt skulle den på EU-kontroll, kom ut derfra med 18 feil!!!! litt småsint der og da.... han tok igjen bilen for å si det sånn... var heldig med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kanskje sett etter en som var kjørt av en litt eldre person, siden mange i den yngere garde tror BWM er reserbiler som er bygd for å ri på turtallsperra, dette resulterer jo i mange problemer i forhold til teknisk stand som man ikke oppdager før man får tid til og bruke bilen litt.

Er selv på utkikk etter en E30 M3 men kommer til og være veldig selektiv på hvem jeg kjøper den av. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å få en lang liste med sjekkpunkter nå!

Har sett litt etter biler som "ikke er ungdomskjørt", men de går gjerne for litt mer enn jeg har råd til. Men, det er ikke før om en 3 ukers tid, så man vet aldri hva man finner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fangeren er en M3 fanger... er vel den mest brukte på BMW, fåes vel tak i overalt :D ikke så dyr heller.....

kjøpte min 93 320 i høst, og det jeg har måtte rette av feil er sentrallåsmotor, viftereim og strammehjul, lager i bakaksling.

Hvis du ikke kjenner selgeren veldig godt ville jeg hatt bilen på NAF test før evt kjøp, der finner de feil hvis det er noe.... er verdt de 500kronene.

hei hei hei!!!

hvor får du NAF test til 500spenn? en NAF kjøpsrådtest koster rundt 1600kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...