RWDF Skrevet Mai 21, 2005 Share Skrevet Mai 21, 2005 Hei! Jeg skal i nær fremtid kjøpe min første BMW, og ser for meg en 318 (eller lignende), fra '92/'93, i prisklassen rundt 50.000. Hva bør jeg spesielt se etter av feil osv? I tillegg vil jeg (etter hvert) style bilen ganske diskret, men er ganske grønn på området. Synes denne er ganske stilig: http://pics.autodb.no/676/676259-bilde1-320i92.jpg Hvilken frontfanger er dette? Håper jeg ikke spør FOR dumt, hehe. PS: Si gjerne ifra hvis du vet om noen som skal selge en slik jeg er på jakt etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Mai 21, 2005 Share Skrevet Mai 21, 2005 fangeren er en M3 fanger... er vel den mest brukte på BMW, fåes vel tak i overalt ikke så dyr heller..... kjøpte min 93 320 i høst, og det jeg har måtte rette av feil er sentrallåsmotor, viftereim og strammehjul, lager i bakaksling. Hvis du ikke kjenner selgeren veldig godt ville jeg hatt bilen på NAF test før evt kjøp, der finner de feil hvis det er noe.... er verdt de 500kronene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Mai 21, 2005 Share Skrevet Mai 21, 2005 Lete etter rust i hjulbuer, kanaler og steder du selv kommer til. Er enig med at en Naf test er verdt 500kr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Mai 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2005 Takk for hurtige svar. Jo, jeg tenkte på NAF-test, og vil nok ta en tur innom dem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Mai 21, 2005 Share Skrevet Mai 21, 2005 det ville jeg definitivt gjort, kjøpte en golf for et par år siden (akkurat fått lappen), kjente han jeg kjøpte den av, ikke godt men fikk beskjed om at alt var i orden på bilen, den så jo strøken ut og alt.... etter jeg hadde betalt skulle den på EU-kontroll, kom ut derfra med 18 feil!!!! litt småsint der og da.... han tok igjen bilen for å si det sånn... var heldig med det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mai 21, 2005 Share Skrevet Mai 21, 2005 .....rust er nok den store "killeren", men det og vil vel NAF meine litt om. Lykke til med leiktinga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Magne Skrevet Mai 21, 2005 Share Skrevet Mai 21, 2005 Sjekk bærekuler foran, styreledd, alle foringer i understell foran/bak, ekektriske feil. Kontroler om dekka er slitt i innerkant eller ytterkant. Kan tyde på slitte foringer eller ujustert hjulstilling... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tort Skrevet Mai 21, 2005 Share Skrevet Mai 21, 2005 Hadde kanskje sett etter en som var kjørt av en litt eldre person, siden mange i den yngere garde tror BWM er reserbiler som er bygd for å ri på turtallsperra, dette resulterer jo i mange problemer i forhold til teknisk stand som man ikke oppdager før man får tid til og bruke bilen litt. Er selv på utkikk etter en E30 M3 men kommer til og være veldig selektiv på hvem jeg kjøper den av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Mai 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2005 Begynner å få en lang liste med sjekkpunkter nå! Har sett litt etter biler som "ikke er ungdomskjørt", men de går gjerne for litt mer enn jeg har råd til. Men, det er ikke før om en 3 ukers tid, så man vet aldri hva man finner da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2005 Da er bilen i hus. Ble en 1992 320. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 noe info/bilder om bilen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2005 Skal fikse info og nye bilder så snart jeg har fått vasket og fikset litt småting, men disse lå/ligger på autodb: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 fangeren er en M3 fanger... er vel den mest brukte på BMW, fåes vel tak i overalt ikke så dyr heller..... kjøpte min 93 320 i høst, og det jeg har måtte rette av feil er sentrallåsmotor, viftereim og strammehjul, lager i bakaksling. Hvis du ikke kjenner selgeren veldig godt ville jeg hatt bilen på NAF test før evt kjøp, der finner de feil hvis det er noe.... er verdt de 500kronene. hei hei hei!!! hvor får du NAF test til 500spenn? en NAF kjøpsrådtest koster rundt 1600kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_ Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 Hvor mye ga du for bilen da? Hvor langt har den gått? Litt info? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 hvis man er medlem koster det 500 spenn. gratulerer med bilen sith_lord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå