RWDF Posted May 21, 2005 Posted May 21, 2005 Hei! Jeg skal i nær fremtid kjøpe min første BMW, og ser for meg en 318 (eller lignende), fra '92/'93, i prisklassen rundt 50.000. Hva bør jeg spesielt se etter av feil osv? I tillegg vil jeg (etter hvert) style bilen ganske diskret, men er ganske grønn på området. Synes denne er ganske stilig: http://pics.autodb.no/676/676259-bilde1-320i92.jpg Hvilken frontfanger er dette? Håper jeg ikke spør FOR dumt, hehe. PS: Si gjerne ifra hvis du vet om noen som skal selge en slik jeg er på jakt etter.
Riefarn Posted May 21, 2005 Posted May 21, 2005 fangeren er en M3 fanger... er vel den mest brukte på BMW, fåes vel tak i overalt ikke så dyr heller..... kjøpte min 93 320 i høst, og det jeg har måtte rette av feil er sentrallåsmotor, viftereim og strammehjul, lager i bakaksling. Hvis du ikke kjenner selgeren veldig godt ville jeg hatt bilen på NAF test før evt kjøp, der finner de feil hvis det er noe.... er verdt de 500kronene.
Neonlars Posted May 21, 2005 Posted May 21, 2005 Lete etter rust i hjulbuer, kanaler og steder du selv kommer til. Er enig med at en Naf test er verdt 500kr...
RWDF Posted May 21, 2005 Author Posted May 21, 2005 Takk for hurtige svar. Jo, jeg tenkte på NAF-test, og vil nok ta en tur innom dem!
Riefarn Posted May 21, 2005 Posted May 21, 2005 det ville jeg definitivt gjort, kjøpte en golf for et par år siden (akkurat fått lappen), kjente han jeg kjøpte den av, ikke godt men fikk beskjed om at alt var i orden på bilen, den så jo strøken ut og alt.... etter jeg hadde betalt skulle den på EU-kontroll, kom ut derfra med 18 feil!!!! litt småsint der og da.... han tok igjen bilen for å si det sånn... var heldig med det
ovex Posted May 21, 2005 Posted May 21, 2005 .....rust er nok den store "killeren", men det og vil vel NAF meine litt om. Lykke til med leiktinga.
Ole-Magne Posted May 21, 2005 Posted May 21, 2005 Sjekk bærekuler foran, styreledd, alle foringer i understell foran/bak, ekektriske feil. Kontroler om dekka er slitt i innerkant eller ytterkant. Kan tyde på slitte foringer eller ujustert hjulstilling...
Tort Posted May 21, 2005 Posted May 21, 2005 Hadde kanskje sett etter en som var kjørt av en litt eldre person, siden mange i den yngere garde tror BWM er reserbiler som er bygd for å ri på turtallsperra, dette resulterer jo i mange problemer i forhold til teknisk stand som man ikke oppdager før man får tid til og bruke bilen litt. Er selv på utkikk etter en E30 M3 men kommer til og være veldig selektiv på hvem jeg kjøper den av.
RWDF Posted May 21, 2005 Author Posted May 21, 2005 Begynner å få en lang liste med sjekkpunkter nå! Har sett litt etter biler som "ikke er ungdomskjørt", men de går gjerne for litt mer enn jeg har råd til. Men, det er ikke før om en 3 ukers tid, så man vet aldri hva man finner da.
RWDF Posted May 25, 2005 Author Posted May 25, 2005 Skal fikse info og nye bilder så snart jeg har fått vasket og fikset litt småting, men disse lå/ligger på autodb:
Peoplez Posted May 29, 2005 Posted May 29, 2005 fangeren er en M3 fanger... er vel den mest brukte på BMW, fåes vel tak i overalt ikke så dyr heller..... kjøpte min 93 320 i høst, og det jeg har måtte rette av feil er sentrallåsmotor, viftereim og strammehjul, lager i bakaksling. Hvis du ikke kjenner selgeren veldig godt ville jeg hatt bilen på NAF test før evt kjøp, der finner de feil hvis det er noe.... er verdt de 500kronene. hei hei hei!!! hvor får du NAF test til 500spenn? en NAF kjøpsrådtest koster rundt 1600kr.
Thomas_ Posted May 29, 2005 Posted May 29, 2005 Hvor mye ga du for bilen da? Hvor langt har den gått? Litt info?
Ostespiller Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 hvis man er medlem koster det 500 spenn. gratulerer med bilen sith_lord
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now