Gå til innhold

P-Bot

///M
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et inkassokrav på en p-bot i posten, jeg kan ikke huske at jeg fikk bot på denne bilen, kjøpte den i slutten av Februar, boten er datert 3mars, ringte til intrum justitia og prata med dem, de sa at jeg fikk p-bot på grorud senter og du har ikke betalt den derfor denne inkassoen, jeg sa at jeg ikke har fått noe bot på frontruta på bilen, han sa at han skulle sende meg en kopi av boten i posten, fikk den etter noen dager, og der står det dato og hvor jeg fikk denne boten og det sto også på boten, STAKK AV.

Så huska jeg det, det var en gang jeg og pappa var ute og handla, så han gikk i butikken, mens jeg gjemte meg og tok meg en røyk (røyker ikke foran pappa) så når jeg gikk tilbake til bilen, så jeg Car Park bilen og en dame som sto ved sin bil, så jeg benytta sjansen og satte meg pent inni bilen og kjørte pent derifra og smilte pent til bot dama.

Så spørsmålet er må jeg betale denne, boten ble jo ikke lagt på frontruta, og dama stoppa jo meg heller ikke og smilte jo til meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hvilken rolle spiller det om han fikk bota dersom han parkerte ulovlig? selvfølgelig er det jo drastisk å sende den rett til inkasso om han aldri fikk noe varsel om det. Men har du parkert ulovlig, så skal du ha en bot.

Hva er det egentlig du skal nekte på? det er jo ulovlig å parkere ulovlig selv når ingen ser det..

Hva betyr det om lappen ligger på ruta eller i postkassen. Dette er jobare dustete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringsvakt du eller? :wink:

Jeg fikk nettopp en parkeringsbot, men har mista selve boten, så aner ikke hvordan jeg skal betale. Noen som vet hvem jeg kan ringe for å få dette opplyst? (fikk boten av lovens lange arm, en mc-politi..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke parkeringsvakt, men jeg irriterer meg litt over folk som parkerer ulovlig slik at det er til hinder for meg eller andre.

Når de i tillegg beviser offentlig at de er duster med å skrive slikt som denne tråden begynte med så lurer på på om det er håp for bilen i norge eller om vi alle blir påtvunget å kjøre buss pga. alle idiotene som skal bryte lover og regler på grunn av egen latskap.

Jeg foreslår forresten at du ringer politiet, de kan sikkert hjelpe deg med å skaffe tilveien boten de har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken rolle spiller det om han fikk bota dersom han parkerte ulovlig? selvfølgelig er det jo drastisk å sende den rett til inkasso om han aldri fikk noe varsel om det. Men har du parkert ulovlig, så skal du ha en bot.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringsselskaper er som sagt tigligere, HAIER. En må betale en arm og en legg for å stå parkert noen få minutter. At noen unnlater å betale dersom de bare skal inn på butikken for å kjøpe en 6-pack driter jeg i... At noen parkere slik at det er til hinder er jo en annen sak, men i dette tilfellet virket det som om fyren sto på en oppmerket plass og ikke laget trøbbel for andre...

Dersom de ikke har tatt bilde av bilen, noe som de har begynt å gjøre, ville jeg gått videre. Dersom de har tatt bilde må du nok betale... Men ikke finn deg i alt de gribbene foretar seg... :gunfire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo litt forskjell på hvordan man parkerer _ulovlig_ da! mener jeg..

1.Står man feilparkert slik at man er til hinder for andre?

ELLER:

2.Står man parkert på oppmerket område/plass uten og betale?

Når det gjelder 2'ern så syns jeg ikke man skal betale hvis man ikke har fått bota!

Men angående 1'ern så er det bare å betale! slik parkering er bare dustete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke parkeringsvakt, men jeg irriterer meg litt over folk som parkerer ulovlig slik at det er til hinder for meg eller andre.

Når de i tillegg beviser offentlig at de er duster med å skrive slikt som denne tråden begynte med så lurer på på om det er håp for bilen i norge eller om vi alle blir påtvunget å kjøre buss pga. alle idiotene som skal bryte lover og regler på grunn av egen latskap.

Jeg foreslår forresten at du ringer politiet, de kan sikkert hjelpe deg med å skaffe tilveien boten de har skrevet.

Det er vel nå vi kan begynne å diskutere hvem som er dustete. Det var enkelt spm, noe som også JEG hadde komme til å stilt. Det er en unormal situasjon, men du har jo svaret her, og det var akkurat det han ville ha. Da trenger du ikke å dra det så langt som "dust". Hva er da vitsen med dette forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle noen duster fordi de stiller ett sånt spørsmål er å kalle meg dust.

Folk som parkerer til hinder for andre er jævla irriterende, og kanskje dustete... Men å ikke betale for parkeringen ser jeg ikke på noe idiotisk... Har selv fått en del parkeringsbøter. Viss bota ikkje ligg på frontruta di, så er den ikkje gyldig..

Er jo ikkje mulig å stikke av ifrå ulovlig parkering!!!

Parkeringsvaktene må ta deg der og da, ellers så har dei jo ikkje nåke bevis.. Viss du stakk av, så kan jo ikkje ho dama ha sett om du hadde betalt for parkeringen eller ikkje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkasso?

Først bot, så purring og så inkasso.

Siden du ikkje fekk utdelt boten, hvordan skal du da kunne betale den?

Hva skjedde med purring?

parkeringsselskapa kan ikkje bare skrive bot, uten å gi boten til deg, og så sende boten til inkasso, uten at du blir varslet om at du har fått bot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som får parkeringsbot SKAL ha bli tatt bilde av!! Dette er loven, så ingen kan gi deg bot uten BEVIS.

Hvis det er en lov så skal jeg personlig overlevere deg 10kilo bmw deler i en rema pose. Vis meg den _loven_...

At parkeringsselskap er gribber er det ingen tvil om, men det er likt for alle, bryter du reglene så skal du ha straff. Enkelt og brutalt.

Det er jo ingen tvil om at han som startet tråden (jeg husker ikke hvem det var, og bryr meg egentlig ikke heller) brøt regelene, hvorfor skal han da prøve å vri seg unna de 300kr?

Ikke rart bmw førere blir sett på som råskinn i trafikken, uten moral.

Skam dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv2 Hjelper deg, høsten 2004 ble det en stor sak pga et PRIVAT parkeringsselskap ga en dame bot for ulovlig parkering. Det som skjedde i denne saken, er at PPS må ha BEVIS fordi de ikke er offentlige tjenestemenn. De hadde glemt beviset, da hadde de ingen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...